Sari

Saya suka sgt kopi..xkira la kopi aper..nescafe?? of course suka sesgt..kira feveret tu..klau seminggu xdpt ble jadi rindu dendam campur ketagih..ada gak dengar org kata kopi/nescafe ni x elok diminum selalu..mcm2 sbb la diaorg kata tapi saya pun bukannya tegar sgt smpai sehari belasah byk cawan..

Tapi ader satu artikel yg saya baca pasal kopi yg buat saya rasa lega..*nak sedapkan ati ek* jom kita baca sesama..

Penyelidik dari A.S mendapati pengambilan beberapa cawan kopi sehari berpotensi mengurangkan perkembangan penyakit hati sebanyak 53%..kopi juga boleh mengurangkan risiko mendpt diabetes jenis kedua..kajian ke atas tikus makmal pula mendapati kandungan kafein dlm kopi mampu menyekat pembentukan kanser hati..

Wahh..betul ke ni? menurut artikel tu, kajian tersebut melibatkan seramai 766 peserta..hmm, menarik x? pada penggemar kopi mcm saya ni mmg la berita baik kan..pada yg kurang gemar tu ble la berkenal-kenalan dgn kopi ni..best tau kalau dapat cicah kopi 'o' dgn biskut lutut..xpun ubi kayu rebus cicah kelapa parut atau sambal tumis ikan masin..masa tu plak tengah hujan lebat kat luar..perghh, cakap pun xguna..try baru tau..

Arghh..terlior dah ni.."Aniii..mana kopinya.."
Labels: | edit post
2 Responses
  1. 'NuReeN' Says:

    dulu nureen x suka kopi tp sejak lps bersalin nureen suka sgt ngan kopi sbb masa pantangkan minum kopi jekk so terus jatoh chenta.. ;)


  2. Sari Says:

    bestkan nureen kopi..sehari xdpt jadi rindu semcm jer..hik hik


Post a Comment

pecah kaca pecah cermin,dah baca boleh la komen, cakpung cakpung