Sari

Sejak kuar citer blogger ble menjana pendapatan hingga 5 angka sebulan, rmai la yg berpusu-pusu nk buat blog sendiri..apa xnya, buat blog ni free je..tutorial psl bukak blog pun byk ader, so xde masalah nak ader satu, dua atau tiga blog sekaligus pun..

Masa BW tadi, jumpa beberapa blog yg highlight kan psl Jabatan Penerangan punya statement..(yg kat atas tu)..saya pun baru tau psl ni..maklum le, zaman siber ni industri ICT mmg teramat la berkembangnya..rata2 ader bisnes online..org kata smuanya di hujung jari..

So pd blogger2 yg dpt menjana pendapatan RM2,500 sebulan melalui blog masing2, kena la istiharkankan pd LHDN yer..yg ciput2 mcm teman ni ble la abaikan..hehe..slamat..
Labels: | edit post
3 Responses
  1. bun_nee Says:

    ehhe kena bayar cukai la kalo pendapatn lebih


  2. Sari Says:

    betui3x..setuju..


  3. kakyong Says:

    kak sari,
    blogger kecilan mana lah reach rm2,500 setahun.. ini kan pulak sebulan... ;)

    dr tahun lepas dah tau pasal ni, sejak RM kena serbu dgn LHDN tu.. dia tu memang wajib sgt la, hidup atas duit blog.. kita ni syiok2 jer...


Post a Comment

pecah kaca pecah cermin,dah baca boleh la komen, cakpung cakpung