Sari

Sebelum ni pernah x dengar harga di rak lain, masa bayar di kaunter lain? saper yg peka dgn harga barangan yg dibeli mesti prasan klau harga xsama kan..tapi ada jugak yg jenis bayar jer..ye la..kalau barang yg dibeli tu byk, mana nak ingat smua harga kan...

Saya pernah juga terdengar kengkwn citer pasal ni..biasanya hal ni berlaku kat pasaraya besar..mmg ader beza harga yg dipamer dgn harga yg di'punch' oleh cashier di kaunter bayaran...

Baru2 ni saya yg terkena..selalunya saya akan dpt sms dari pasaraya tersebut bagitau apa brg yg offer untuk hari tu atau minggu tu..biasanya barangan harian..

Jadinya hari tu saya singgah di pasaraya tu utk beli brg2 keperluan skit..tgk2 ader offer Dynamo RM18.90 kat diplay area (selalunya brg2 yg dioffer akan diletak setempat)..eh? rasanya sms psl offer Dynamo tu untuk hari sebelumnya jer..nape la hari yg saya pegi tu ader lagi offernya..xpe la..amik la satu Dynamo tu utk tmbah stok kat umah..jalan2 lagi..smpai la kat tempat detergent..saje lalu kat rak2 Dynamo..tgok2 harga kat situ RM24.90..aikk? mana satu yg betul ni?? mintak tolong anak saya check kat mesin semak harga..cehhh RM24.90..trus letak balik..selamat prasan..

Gerak plak kat tmpt susu tepung..hmm..ader offer susu Dugro 123..RM18.99..usha2 kat tmpt offer dibahagian depan. confirm sama harganya...angkat 2 peket..biasanya harga susu tu RM 20 ke atas..susu2 brand lain mmg harga biasa..saya ni xtetapkan susu aper nak dibeli..mana yg offer akan dibeli dgn relanya..mujor Amni ble minum smua jenis susu..senang teman..

Habis amik barang2, masa utk membayor..kebetulan saya nak ke lot kedai yg lain di situ so urusan beratur dan bayar diserah pada en.hasben..jimat skit masa..bla bla bla..selesai..

Sampai umah, mengemas la barang2 yg dibeli..saje membelek resit bayaran..belek punya belek..ternampak la kat harga susu kat resit tu..RM20.90..what???biar betul ni..kalau psl Dynamo tadi mmg nmpk harga yg berbeza dari tmpt offer dgn tmpt detergent yg sebenar..tapi yg susu ni, harga yg tertera sama je antara tmpt offer dgn tmpt rak susu yg biasa..adoi..teman dah kena tipu ke ni? mmg la xbanyak amaunnya..dlm RM4 jer rugi tapi money is money right?? itu baru satu barang..kalau dibuatnya barang2 lain pun kena cenggitu, x ke naya pada pengguna? ingat mcm nak pegi balik je kat pasaraya tu..just nak tanya kat mana silapnya tapi hasben kata xyah la..geram jugak ni..xkan tiap2 item kita nak semak harga sama ke tak dgn harga yg diaorg dah set kat sistem di kaunter..ni dah memanipulasi hak pengguna ni..

Nampaknya lepas ni kita kena hati2 la bila membeli..kena kuatkan ingatan dgn harga2 barang keperluan yg selalu dibeli..biar la jadi cerewet skit..bukan berkira tapi ianya melibatkan kos perbelanjaan bulanan kita..mcm saya yg dah terkena ni lagi ler kena beringat-ingat..apa nak buat..org kata barang yg lepas jgn dikenang..kenangkan silap sendiri jer..huhu

Harap kome x terkena mcm saya yer..
Labels: | edit post
0 Responses

Post a Comment

pecah kaca pecah cermin,dah baca boleh la komen, cakpung cakpung