Sari
Dah 2 hari xgi keje..cuti sakit..biasa ler sakit 3 sekawan demam+batuk+selsema (lenguh badan n sakit kepala xcampur lagi tu)..hari ni kengkonon terjah gak opis tapi xble blah, kena jer aircond badan jadi xok (menggeletar u), apalagi terus amik cuti..jadinya xtau apa citer blog..ni gagahkan diri merayap-rayap menjenguk umah maya kengkawan, banyaknya citer, contest n jualan yer..bosan rasanya asik berbaring n mkn ubat, dok bayangkan camana la org yg seumur hidupnya kena makan ubat, mesti nak termuntah n rasa nak campak jer smua ubat2 tu kan..saya yg baru mkn ubat yg cenggini pun dah x lalu nak telan, buang air pun bau ubat jer..wekk, tension je tgok ubat2 atas meja, ubat batuk jer kena makan 6 biji sekaligus, tu belum campur ubat demam, selsema n antibiotik..makan dah la x lalu, terpaksa lapik perut disebabkan nak telan ubat2 tu..klau ader ubat 3 in 1 ke 5 in 1 senang skit kan, makan sekali das jer..xder payah2 nak menanggung pahit berdengung ubat2 tu smua.. apapun layan je la sakit dan ubat2 ni sebabnya minggu depan dah nak pose, ader la hikmahnya kena sakit sekarang, kena bulan pose nanti lagi melepek dibuatnya, silap2 kena bukak pose..no no no..
Pada yg sihat tu syukurlah dengan nikmat yg Allah bagi, orang kata ingat masa sihat sebelum masa sakit, dah sakit duit menggunung pun dah xder makna..silap2 kawan2 pun x ingat kat kita..Okeh, harap sehari dua ni semuanya pulih mcm biasa dan boleh buat aktiviti riang ria seperti sediakala...doa2kan yer..aminnn


Labels: | edit post
6 Responses
  1. IdzaLia Says:

    kak sari demam ye.. rajin2 mkn ubat ye..
    lia doa semoga cpt sembuh ye..


  2. Sari Says:

    a'ah lia, terpaksa rajin jer mkn ubat, anyway timakasih atas doa lia, terharu akak..


  3. Lynn Nasir Says:

    salam..

    innalillah..

    jgn komplen la sakit 3 sekawan tu..zaman skang ni mcm dah normal pulak kena penyakit tu. takde silap apa pun kena jugak..syukran juga ada ubatnya. tp kan kak..ada satu petua tu, kalau batuk dan selsema ni,baik mkn eskrem je. beli eskrem yg sedap2, ngap! 2-3 hari baik le. kalo kat saya mmg menjadi la :DDD

    semoga tabah menghadapi sakit, jgn pening2 pk pasal ubat byk le kencing bau ubat le..hehe! tido je :)


  4. salam
    cepat sembuh yerk sari..
    jgn culas makan ubat..
    bila tiba musim buah2an nie...camnie ler gayanyer...
    demam pun datang ler....


  5. Sari Says:

    lynn - amboi garangnya Dr lynn ni, ksari dah belasah walls double dutch tu tau..ajernya x lut..anyway tq 4 yr concern

    zanna - musim buah ni mmg menggoda, mujur xmkn durian kalu x lagi menjadi la..apapun timakasih atas doa..


  6. Nadiah Sidek Says:

    get well soon kak sari!


Post a Comment

pecah kaca pecah cermin,dah baca boleh la komen, cakpung cakpung