Sari
Semalam CUEPACS dah bentangkan kertas cadangan pada mesyuarat pasukan petugas semakan semula SBPA...

Antara yang dibentangkan semestinya pasal kenaikan gaji di mana dicadangkan kenaikan antara RM700 hingga RM2,500 untuk Gred 1 hingga Gred 54..

Meh tengok perinciannya skit...

#Gred 1 hingga 16 - RM700

#Gred 17 hingga 26 - RM1,000

#Gred 27 hingga 40 - RM1,500

#Gred 41 hingga 48 - RM1,800

#Gred 52 hingga 54 - RM2,500

Kalo yang xfaham, ni ader contohnya ...bagi yang Gred 17, katakan gaji semasa dalam SSMnya RM800, so dicadangkan dinaikkan lagi RM1,000 menjadi RM1,800...macam tu la jugak utk yg gred lain...

Dicadangkan juga bagi mereka yang berada di tangga gaji tahap maksimum atau pada gaji mati perlu dibayar tunggakan kenaikan gaji tahunan selama mana mereka tidak mendapat sebarang kenaikan selain perlu dinaikkan gred....errr, paham ke kome?

Apapun, ni hanya cadangan je tau...kita wait n see la ye.. : D

kredit to KOSMO
Labels: | edit post
5 Responses
  1. MARIA LIZA Says:

    Ingat senang nak dapat...kalau dapat alhamdulillah...


  2. Sari Says:

    maria liza ~ xdapat byk dpt skit pun ok la kannn :)


  3. kakyong Says:

    oh, cadangan kenaikan gaji yer.. fuuhh.. banyak jugak tu... ingatkan kenaikan utk gaji max... heheh.... kalo dpt memang bertuah la org koje gomen... pasti kena lah terus tingkatkan kualiti kerja..


  4. Sari Says:

    kak yong ~ rasanya mcm susah je nak dapat banyak tu..hehe


  5. Anonymous Says:

    Biasala nak pilihan raya


Post a Comment

pecah kaca pecah cermin,dah baca boleh la komen, cakpung cakpung