Sari
Biasa x dengor orang beli MC? Biasa la kan...masa teman keje swasta dulu memang ader kaki yg tau mana2 klinik yg jual MC ni...masa tu regenya RM5 je...memula tu teman pun xtau ader MC palsu tapi bila kena buat keje2 kat admin, baru la teman tau...ajernya memacam cara orang nak menipu kan...

So bila baca ader sindiket jual MC palsu ni teman xler amik port sangat....cumanya yg buat teman terkejut tu bila MC tu dema beli kat kedai gambor!!!...ye kome, diulang, kedai gambor...bukan kat klinik!

Kedai gambor ni kat Taman Ungku Tun Aminah, Skudai, Johor...MC ni dijual pada warganegara Malaysia yg keje kat JB & Singapura...Tauke kedai ni kantoi lepas orang awam buat aduan tentang kekerapan pelanggan datang ke situ tapi bukan sebab nak ambik gambor atau cuci gambor...

Jadinya polis dah serbu kedai ni pada 17 Feb. lepas...apa yg dijumpai adalah 162 keping sijil MC palsu, 13 unit cop atas nama 13 orang doktor dari hospital kerajaan, 3 buah komputer, 1 laptop, 2 printer, 2 keping disket & lain2 peralatan berkaitan yg digunakan untuk buat MC tu...

Nak amik MC ni pun senang je..masuk kedai & terus bayor..brape? rm 25 satu sijil..agak2 kalo kita gi klinik jumpa doktor dpt x rege camtu?

Cumanya teman xbrape paham camana cop nama Dr kerajaan boleh diguna dgn selamba oleh tauke kedai tu..naya la diaorg kalo nama diaorg dah disalahguna..

Apapun, salah tetap salah..boleh kena tindakan tatatertib tau..silap2 kena buang keje lagi...xberbaloi langsung dgn nilai rm 25...hmmm

publish by blog it for android
Labels: | edit post
2 Responses
  1. kakyong Says:

    mudah le kak sari boleh berblog guna hf... kak sari guna hf apa eh... ;)


  2. Sari Says:

    kakyong ~ mudah jugak la..ksari guna samsung galaxy mini je :)


Post a Comment

pecah kaca pecah cermin,dah baca boleh la komen, cakpung cakpung