Sari
Orang sekarang ni ader macam2 cara nak menipu...xkira la dalam hal apapun...yg terbaru ni dalam hal sambung belajar...

Modus operandinya cenggini
- Guna logo Kementerian Sumber Manusia (KSM) pada surat tawaran program Diploma & Kursus SKM
- kenakan bayaran RM400 sebagai yuran pra pendaftaran jika layak
- Tawaran asrama & elaun sara diri
- Bantuan PTPK & PTPN  diuruskan
- Program diadakan secara usahasama dengan universiti tempatan

Kejadian berlaku kat Kajang....Dewan Cempaka, Majlis Perbandaran Kajang (MPK)....mangsa akan dipilih secara rawak dan diberi surat tawaran temuduga melanjutkan pelajaran ke IPTA & IPTS menggunakan surat yg berlogokan Jabatan Pembangunan Kemahiran (JPK)...JPK adalah salah satu jabatan di bawah KSM...

Mangsa2 akan diberi taklimat selama 4 jam dan satu sesi temuduga akan dilakukan...cara pengendalian taklimat amat teratur, profesional  & sistematik macam betul2 anjuran pihak Kementerian...

Diaorag ni terkantoi bila ader ibubapa yg terbaca risalah penafian daripada JPK yg ditampal di pintu dewan yg menafikan mereka terlibat dengan program tu...ditambah pulak apabila tidak dinyatakan dengan terperinci nama & no. telefon syarikat yg menganjurkan  program...bila ditanya pada ejen syarikat saper yg menampal surat penafian tu, diaorang xmengaku plak padahal kata wakil JPK...errrr, berbelit-belitkan...

Apapun, kesian la kat mak bapak n adik2 tu...mesti la semua seronok bila dapat offer sambung belajar kan...tup tup, kena tipu idup-idup...yg belum bayor duit pra pendaftraran RM400 tu selamat la...yg dah bayor, kira hangus rentung la jawabnya...

Sampai ati betul orang2 ni menganiaya orang lain...kalo teman pun mesti hangin satu badan punya...kalo sedara mara diaorang yg kena amacam??? GRRRR...

Labels: | edit post
8 Responses
  1. MamaYatie Says:

    Tq share pasal ni..baru tadi kakak ipar kawan saya bertanya pasal offer ni bg pihak anak dia..kami pelik sbb offer dtg awal benar,result spm pun tak keluar lagi..rupanya ada udang di sebalik me..sabor jer la..


  2. Hans Says:

    thanks for this info
    sekarang nak baut apa2 pun kena berhati2
    banyak penipu diluar sana


    P/S : Nak Minta Tolong Bantu Hans Menang iPad 2

    http://hanspunyablog.blogspot.com/2012/02/pusingan-akhir-contest-gadget-impian.html


  3. Sari Says:

    mama yatie - ye ke? macam2 la taktik org nak menipu ni kan...


  4. Sari Says:

    hans- tu la psl...kena selalu alert nmpknya..
    by the way tahniah dpt masuk final contest gadget impian.. gud luck yer utk hans :)


  5. huish byk sgt penipu ni. mmg kena selalu berhati2 skrg. kesian pd mereka yg terkena tu


  6. Denaihati Says:

    askm. berani betul sindikit mcm ni.


  7. Sari Says:

    nur- mmg kesian kan..teraniaya sungguh :(


  8. Sari Says:

    denaihati- w'salam...mmg berani bebeno diaorg ni..


Post a Comment

pecah kaca pecah cermin,dah baca boleh la komen, cakpung cakpung