Sari

Semalam ader 2-3 org member opis dpt sms psl kesan radiasi yg mungkin akan sampai ke negara kita..jadinya org ramai x digalakkan keluar rumah dan elakkan dari terkena hujan..bila dgor berita mcm tu, riso la jugak..maklum le skang ni bila petang je dah stat hujan..

Tapi bila dgor plak berita, TPM kata sms tu smua xble dipercayai..fuhhh..lega kejap..Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air khabarnya akan meminta Agensi Nuklear Malaysia utk memberi penjelasan dlm tempoh terdekat tentang impak letupan dan kebocoran radiasi di Jepun tu pd rakyat Malaysia..

Sehingga semlm, awan radioaktif dari stesen tenaga nuklear Fukushima dikatakan akan sampai ke Tokyo yg jaraknya 245 kilometer dalam temph beberapa jam lagi..yg pasti radiasi dari loji tersebut telah tersebar dan bakal mengancam nyawa manusia..

Antara kesan yg ble berlaku pd manusia..


Sebenonya byk lagi gambor2 psl kesan radiasi ni pd kita tapi x tergamak teman nak menempeknya kat sini..mmg sangat2 menakutkan dan tragis..mmg xboleh dibayangkan klau terjadi kat sekeliling kita..klau kome nk tgok lagi ble searh kat google je..

Semoga Allah melindungi negara kita dari musibah2 mcm tu..aminnn
Labels: | edit post
8 Responses
  1. Rai Says:

    salam,
    menurut sorang kawan yang duk sana, kesan radiasi dari reaktor kat fukushima tak sampai ke negara luar. kesan radiasi tu sampai kat tokyo tapi belum sampai pada tahap yang boleh menjejaskan kesihatan. (as of yesterday)

    ada org yg terdedah katanya bebas dari radiasi selepas mandi dan scrub dengan sabun.


  2. Sari Says:

    salam rai, alhamdulillah klau xsmpai ke negara luar..timakasih atas info ye..


  3. selalu ada penyebaran benda2 mengarut ni. sepatutnya check dulu setakat mana kebenarannya.


  4. fa10 Says:

    mudah-mudahan kita dijauhi drpd musibah2 sebegini...


  5. kakyong Says:

    sms tak berasas.. sengaja nak menakutkan org..

    singgah jengah kak sari.. klik HB ;)


  6. Sari Says:

    betui tu nur, skang ni mcm2 sms ader kan..


  7. Sari Says:

    insyaallah fa10..


  8. Sari Says:

    kak yong~mmg takut dibuatnya..
    anyway tq klik hb


Post a Comment

pecah kaca pecah cermin,dah baca boleh la komen, cakpung cakpung