Sari
Dari mggu lepas kaum kerabat udang berkampung dlm peti ais..klau le dema mesyuarat, harus dah jadi persatuan udang2..

gambor dari google jer..

Memulanya udang ni dtg dari Pantai Remis..kirim kat kwn..mmg fresh le sbb baru naik dari laut..harga pun not bad..RM 32 sekilo..sempat juga sambor ketam sekilo..pergh..dah telan2 ayor lior masa dpt udang n ketam tu..rasa nk masak smua jenis masakan..nyam3x

Gambor dari google lagi..

Ahad lepas sambil antor anak ke Teluk Intan, saya melajakkan diri ke Hutan Melintang..terus ke jeti..tgok2 ader nelayan baru naik..olala..udang galah tu..apalagi..terjah ler kat pakcik tu..bla bla bla..dapat ler beli udang tu..guest what..dapat beli sekilo setengah dgn harga RM 33 je..saper nak bagi beb..kira berbaloi sesgt sbb udang2 tu smua idup lagi..mmg rezeki nak dpt la sbb pakcik tu pun dah nak kemas2 dah..

xabis2 google

Jadinya udang2 n sekawan ketam tu jadi menu sepjg mggu..anak2 pun makan le sampai lebam..apa yg lebam? hehe..istilah je tu..pueh la meratah-ratah smpai menimbun kulit2 udang tu..dari udang goreng biasa, udang goreng tepung, udang masak lemak, sambal tumis udang, ketam cili.. fuhhh..cakap pun xguna la..haha

Apalagi mengkome..moh kita mengudangkan diri..*apa ke menda merepek ni*
Labels: | edit post
8 Responses
  1. sedapnyer udang....heheheh terliur lak


  2. Sitisifir10 Says:

    tgh2 kenyang ni rasa tak syok lak tgk udang...hikhik...tgu lapar balik nk dtg tgk amik mood lah !


  3. Sari Says:

    anak2ku- sedap smpai jilat kulit udang..hehe


  4. Sari Says:

    cuci mata la dulu pija, pehtu amik bau je..hihi


  5. MamaYatie Says:

    saya kalo nak masak udang,kopek kulit siap2..kalo tak tak dan nak kopek anak2 dah berebut mcm anak burung..huhu


  6. Sari Says:

    mama yatie~jenuh mengopek kulit2 udang tu yer..silap2 maknya dpt merasa sekor je..hihi


  7. firahadifa Says:

    wuuuuu.. sedapnyer udang.. now musim udang kot..


  8. Sari Says:

    firahadifa - mungkin kot..teringin udang ke?hihi


Post a Comment

pecah kaca pecah cermin,dah baca boleh la komen, cakpung cakpung