Sari
Teman xperonah buat kek coklat kukus lagi so kengkonon nak cuba2 la...kat umah ni kalo bab2 coklat xtolak punya...gerenti peminat berator...


Ok, citer bebanyak pun xder makna, meh layan jap...resepi? upon request..heheh, xder la...ader ni resepinya...teman pun kopipes resepi dari orang lain jugak cuma ader la oter skit2 ikut selera tekak sendiri..heheh


Meh le cuba...*ni resepi asal ye cuma xjumpa balik linknya, mintak izin kat owner resepi ni utk disharekan kat sini*tq


Banjir?



Kek Coklat Lembab

 Bahan-bahan
1.    1 Cawan Air Suam
2.    1 Cawan serbuk coklat
3.    1 Cawan Minyak Biasa (jika nak sedap lagi boleh tambah minyak jagung atau minyak matahari)
4.    1 Cawan Gula
5.     2 Cawan Tepung
6.    1 Sudu Baking Powder
7.     1 Tin susu pekat manis
8.    4 Biji Telur

Cara Membuatnya :
Step 1
Campurkan serbuk koko dengan air suam dan kacau rata ketepikan.
Step2
Pukul telur , minyak , gula , tepung dan baking powder sehingga kembang dan bewarna keputihan.
Gabungkan bancuhan step 1 dan step 2 di atas dan kacau rata , setelah itu masukkan susu pekat manis dan tuang dalam bekas
·    Kukus selama 45-50 minit ..Semasa kukus pastikan wap tidak terjatuh atas kek , lapik kain pun boleh 
·   Acuan kek untuk IKG , cawan yang di gunakan mesti lah bersaiz separuh tin susu pekat manis

Untuk topping 
5 sudu serbuk coklat , 5 sudu gula dan sedikit air lalu kacau di atas dapur , gunakan api yang perlahan sahaja , Kacau sehingga pekat dan melekat sedikit barulah di curahkan ke atas kek


Jemput tengok ye...haha, kejammm...







Labels: | edit post
4 Responses
  1. sedapnyeeeeeeeeeeeeeeeeee nk cikit


  2. Sari Says:

    gojes nak ek? tu, kopipes resepi bwk balik manjung permai...sure sedap punya..hehe


  3. lembab ker... banjir ker... memang nampak sedap nyer la kek kukus di atas tu... menggiurkan!


  4. Sari Says:

    aida- apalagi, cepat2 buat seblom ayor lior meleleh..;-)


Post a Comment

pecah kaca pecah cermin,dah baca boleh la komen, cakpung cakpung