Sari

Saper yg xder lesen memandu lagi? ha..nampak dah saper..hehe

Untuk makluman, mulai Mei 2012, semua calon yang nak amik lesen memandu boleh pilih nak guna transmisi manual ataupun automatik..ini berikutan pengenalan Kurikulum Baharu Pendidikan Pemandu...

Kemungkinan caj untuk dua2 transmisi adalah berbeza...yg automatik akan lagi mahal dari yg manual..maklum le, kete auto kan lagi mahal dari kete manual..so kome diberi opsyen (macam skim pencen plak) untuk pilih mana yg selesa n mana yg mampu...

Cumanya, calon yg lulus dengan transmisi automatik hanya boleh bawak kenderaan automatik sahaja..kalo yg ader lesen automatik tapi bawak kete manual, tindakan undang2 akan dikenakan oleh JPJ..jaga2

Pada yg lulus dengan transmisi manual plak boleh bawak kenderaan manual dan jugak automatik...*clap clap clap*.. ha...mana yg lagi untung?

Kalo anak teman nak amik lesen sok, gerenti teman suruh dia amik yg manual..dah le lagi murah, boleh plak bawak dua2 jenis transmisi...kiranya macam dapat lesen besor kan..*wink wink*

Apapun, selamat memandu n hati2 di jalanraya yer...peace...




Labels: | edit post
2 Responses
  1. kakyong Says:

    kakyong baru plan tahun ni nak amik lesen.. hihiii... misi diam-diam dulu ni... kalo duit cukup, Insya Allah proceed.. :)


  2. Sari Says:

    elok la tu k.yong..ksari pun tengah congak2 nk amikkn lesen utk anak ;-)


Post a Comment

pecah kaca pecah cermin,dah baca boleh la komen, cakpung cakpung