Sari

Sehari dua ni ader dengar radio iklan pasal TV Al-Hijrah..korang tau x? khabarnya stesen tv terbaru ni bercorak keislaman dengan tema "Segalanya Bermula di Sini"..buat masa ni stesen yang beroperasi dari Pusat Islam, KL akan buat siaran ujian hari ni 1 November dengan waktu siaran stat pukul 3 petang smpai 12 malam dan pada jam 12 thari hingga 12 malam pada hari Jumaat, Sabtu dan Ahad.
Golongan sasarnya adalah kanak-kanak dan remaja berusia 4-17 tahun serta golongan muda dan berkeluarga berusia 18 - 39 tahun.

Setakat ni kawasan yg akan menerima siaran adalah Lembah Klang, Terengganu, Johor, Sabah dan Sarawak, nak tau frekuensinya ble tgok kat bwh ni..



Wah jelesnya pada korang2 yg dpt frekuensi ni..bila org Perak nak dapat yer? Ikut citer 60 % kandungan siaran permulaan tv ni adalah terbitan tempatan manakala selebihnya adalah kandungan asing dari negara-negara seperti Iran, Indonesia, Turki dan Belanda..30 % daripada kandungan tempatan diterbitkan sendiri TV-Al Hijrah ni..beshnya, beshnya...

Pada korang2 yg dduk kat kawasan berkenaan, slmt menonton yer (*tgn menaip dgn penuh jeles*)
Labels: | edit post
4 Responses
  1. dah boleh tonton ke K.Sari?


  2. Nadiah Sidek Says:

    pernah dgr tapi tak tahu apa kebendanya


  3. Sari Says:

    nur, dgarnya 1 dis baru ok..skang ni tgh trial lagi..


  4. Sari Says:

    ksari pun baru tau nadiah..bertuah la negeri2 yg dpt tgok tu kan..


Post a Comment

pecah kaca pecah cermin,dah baca boleh la komen, cakpung cakpung