Sari

Saya petik sikit dari paper Sinar hari ni..m/s N9..oleh Norshikin Mohd Salleh

JOHOR BAHRU – Masyarakat Islam disarankan mendaftar segera untuk mengerjakan haji memandangkan jumlah senarai yang menunggu setakat ini dicatatkan sehingga tahun 2032.

Timbalan Pengarah Lembaga Tabung Haji Negeri Johor, Azillah Itam berkata, kira-kira 30,000 bakal jemaah di negeri itu mendaftar untuk mengerjakan haji sehingga semalam.

“Kesedaran bagi mendaftarkan haji ini perlu ditekankan kepada orang awam kerana mereka perlu sedar, senarai panjang pemohon direkodkan sehingga tahun 2032.

"Jika mendaftar hari ini, secara kiraannya, mereka akan melakukan fardu haji 20 tahun lagi.

Uishhh..panjangnya senarai menunggu..nmpknya sesapa yg belum daftar tu eloklah daftar cepat2..syarat pendaftaran mestilah mempunyai wang simpanan dlm akaun Tabung Haji sekurang-kurangnya RM1,300.00..boleh daftar di mana2 kaunter Tabung Haji seluruh negara, Bank Rakyat ataupun Bank Islam dan melalui laman web www.tabunghaji.gov.my.

Kos tambang haji kumpulan muhasasah bagi tahun ni ialah RM9,980 dan pakej bermula dari RM18,000.00

Bayangkan klau 20 tahun lagi..berapa dah umur kita masa tu? klau masih sihat, syukurlah..klau x, takut menyusahkan banyak pihak walaupun pihak Tabung Haji ada memberi kelonggaran kpd bakal jemaah yg usianya 70 tahun ke atas untuk menunaikan haji tapi perlu melepasi saringan kesihatan dan syarat2 lain yg ditetapkan..

Saya dah daftar 2 tahun lepas..masa tu terkejut tengok tahun yg saya dapat...huhu..termenung teman..

Pada yg masih muda, segar bugar n berkemampuan tu, boleh la cepat2 daftar, mana tau ader rezeki dapat lah kita tunaikan rukun islam yang ke 5 itu...aminnn..
Labels: | edit post
4 Responses
  1. Ummi Hanie Says:

    Salam k.sari...

    Hanie n hasben dah daftar haji bbrp tahun sudah dan dijangka akn pergi thn 2013 nnti insyaAllah..dan kot kumpul dana?
    ekceli Hanie dah pegi mase kecik2 dulu dgn parents...bestnyer..rinduu sgt nk g sana dan hasben pun dah pegi masa bujang dolu2 ...
    akk jom pegi same2 nak?;p


  2. LyNn'Azlina Says:

    tapikan kalo nk selamat baik amik takaful ikhlas haji sbb kita xtau kita sempat ke x nk g haji masa idup ni...so, kalo ditakdirkan kita meninggal,tbg haji akan but badal haji tuk kita tau..nk tahu lanjut sila contact sy yer...


  3. Sari Says:

    salam Hanie, beshnya xlama lagi nak jadi tetamu Allah dah...
    hasben dah gi umrah tapi masa tu ksari xikut, anak kecik n menyusu badan..sedey sgt masa tu..
    klau kita dpt jumpa n pegi sesama alangkah sronoknya kan...


  4. Sari Says:

    salam lynn..camtu yer..menarik gak tu..


Post a Comment

pecah kaca pecah cermin,dah baca boleh la komen, cakpung cakpung