Sari

Salam semua..

Pagi tadi cam biasa saya n hasben gi pasar beli brg2 basah...Tgok2 abg yg slalu jual ikan tu baru smpai so kami gi la kat gerai2 yg jual sayur2 dulu.. Dah amik kerang, kacang panjang, kuey teow tetiba dgar suara org panggil2 nama saya..ehh kak Mah..kak Mah ni kitaorg punya tealady masa saya n hasben keje sebumbung so mmg kira rapat la jugak sbb air yg dia buat tip top n kaw sesgt..tak cukup salam kami (saya n kak Mah je ek) pun peluk2 sbb sronok sgt dpt jumpa..dalam 10 tahun weh xjumpa, mesti la teruja kan..Kami pun apalagi sembang la pok pek pok pek, tanya org tu org ni, anak brape, yg kecik umur brape..bla bla bla..tuptup dgor suara mokcik tuan kedai sayur tu cakap.."Dik, masa tu emas, jgn buang masa..nak beli apa lagi ni?" Gulpp..terpempam kejap kami..saya nengok hasben, hasben nengok kak Mah n mok cik tu nengok kami..saya pun dah rasa mcm malu + confuse trus ckp kat kak Mah "jap ye kak Mah, nak pilih sayur skit lagi"..saya pegang carrot n tengah belek2 tu hasben cuit n ckp "dah la, gi jer bayar".. saya paham ler tu maksudnya, terus tanya brape n bayar jer kat mokcik tu...pastu dengan selambanya saya terus pusing n gi gerai sayur btul2 depan gerai mokcik tu n trus amik carrot, tempe, cendawan n memacam lagi smpai penuh bakul..pastu siap sambung sembang balik ngan kak Mah mcm xder pape berlaku tadi..dalam hati rasa mcm nak padankan jer muka mokcik tu..tu la saper sruh sound customer camtu, dah rugi sbb mmg saya nak beli mcm2 lagi kat dia tadi..makcik depan dia jugak yg untung..hehe
Sampai dalam kete saya n hasben dok ckp lagi psl mok cik tu..dia nak gi mana ye sruh kami cpt2 beli, patutnya kami yg nak cepat sbb ikan pun blum beli lagi..hemm nak ckp lebih2 mok cik tu baya mak kita, kang kategori kurang ajar plak..mcm tu ker cara berniaga..
disebabkan mokcik tu marah kami pun terkena gak cas2 negatif marahnya tu..nmpaknya pasni terpaksa la kitaorg memangkah gerai dia n meletak jawatan dari menjadi pelanggan dia..titik.
Labels: | edit post
11 Responses
  1. Ain Says:

    ada jugak peniaga mcm ni ya....

    malas nak layan pelanggan agaknya...


  2. tula makcik tu, dah tak pasal2 hilang customer. hehe


  3. Lynn Nasir Says:

    tak rezeki makcik tu nak merasa duit customer jejak kasihnya..hehe!


  4. Sari Says:

    ain - ntah la, padahal rasanya kami antara yg terawal kat situ..patutnya msti semangat meniaga tu fresh lagi kan...
    temp.housewife - hrp2 org lain xkena la, klau x lagi rmai customer cabut..hehe
    lynn - makcik tu dapat jejak kasihan je la..hihi


  5. Sherry Says:

    first time here :)

    have giveaway http://mymomsbest.us

    have a look yeah :)


  6. wansteddy Says:

    makcik ni mesti kategori kurang penyabar. kot iye pn sabar2lah org tgh jejak kasih. bukannya dia nk kena angkut stall dia jaja kat tempat lain pulak kan. adu la... macam ni pn ada. xpasal2 dah merugikan diri sendiri jugak.

    klu wan jadi k.sari pn wan beli sayo depan2 kedai dia, bagi dia nyesal laser2 yg bukan2 kui3...


  7. Sari Says:

    sherry - tq 4 yr info
    wan - agaknya menyesal x dia bila nmpk ksari beli gerai lain?..depan2 plak tu..lalalalala


  8. Nadiah Sidek Says:

    hehe..macam2 hal ye. makcik tu rimas agaknya tgk org berbual2 depan gerai dia..nak2 sari duk pegang carrot :D. tapi memang rugi la makcik tu hilang customer


  9. Sari Says:

    hehe..tu la, sian carrot tu kena letak balik kan..


  10. ~aSHa~ Says:

    ehehehe...itu ar kan dah lari rezeki...kerana mulut..rezeki pun lari....


  11. Sari Says:

    asha - tu sbb org kata kena sayang mulut ye..


Post a Comment

pecah kaca pecah cermin,dah baca boleh la komen, cakpung cakpung