Sari
Salam semua...
Slalunya korang gunting rambut anak antar kat kedai ker atau gunting sendiri? saya bab2 ni mmg surrender...mana taknya nak gunting kain pun terkial-kial inikan nak gunting objek yg bergerak-gerak...biasanya hasben yg potong rambut saya n anak2 tapi sejak matanya dah dilanda rabun dekat, keberanian n kekonfidennya pun berkurang jadinya kami pun sepakat bawak anak2 ke kedai gunting rambut a.k.a saloon...Plannya nak gunting rmbut anak2 yg besar jer tapi ntah camner tetiba rasa nk selitkan jugak si kecik ni skali...penjaga kat nursery pun dah sruh kami gunting rambut Amni tapi tau je la heroin tu, bknnya reti dduk setempat, kang xpsl kepala tu tobek sini sana...so dgn brani2 takut saya letak jer Amni kat kerusi n sruh jer tukang gunting tu jlnkan tugas dgn saya bersiap sedia dgn apa2 kegawatan yg mgkin akan tercetus..huhu risaunya klau kecoh satu kedai...BUT guess what? Amni buat kami smua terkejut,terkedu,teruja, terlopong n mcm2 ter yg xterucap...korang tgok la gmbar2 kat sini, bukannya setakat jadi ayu n sopan tapi siap ikut arahan lagi..sruh pejam mata,pejam, sruh tunduk, tunduk, kaki n tangan pun elok jer x menguit-nguit...perghhh

masa memula gunting..masamnya muka

ni xabis2 tgok muka sndiri kat cermin

ni agaknya dok usha brother yg gunting tu

sronok kot dpt abiskan sesi gunting rmbut..hehe

Apapun lega smua berakhir dgn lancar, lega dpt potong rambut Amni sbb dari lahir smpai umur 2 tahun xprnah potong rmbutnya sbb nmpk mcm xpjg, almaklum jenis rmbut keriting n gulung2, bila basah rmbut baru prasan dah pjg rupanya..hihi
Sebenarnya saya prnah gunting rmbut kat kedai ni, mmg xsangka diaorg sanggup kosongkan satu section kat kedai utk saya sorang,siap sruh smua pekerja gi section sebelah..tggl saya n tukang gunting pompuan jer kat situ, rasa dihargai sgt2 sbb bangsa asing hormat dgn tuntutan agama kita..mmg respek la..servisnya pun bagus n hasilnya pun puas hati sbb kedai ni kat atasnya ader bukak sekolah utk blajar gunting rmbut..
Okeh, aktiviti hujung mggu dah selesai, jom amik mood utk mggu kerja plak...


Labels: | edit post
11 Responses
  1. chugie Says:

    baiknye die ngan penggunting rambut tu ye.. n selamat gak akak x perlu bersilat bagai kat sane ehehhe..


  2. Siti Says:

    siti tak pernah gunting rambut jannah n batrisyia lagi. Last cukur masa kecik. Pastu sampai skang tak gunting2 dah.


  3. oo... tentu terpukau dgn kehenseman brader tersebut tu yg bg kerjasama tu hohoho...

    damia tak tau la boleh bg kerjasama tak. rmbut dia pn dah makin pnjg. tiap kali ikat tiap kali tu dia buang getah rambut huhu... selalu rambutnya mengerbang.


  4. anak2 sy pun suami yg potong rambut diaorg. maklumlah kat sini kat saloon mahal. sorang kena kurang2nya $20. (kalau tukar duit Msia lebih kurang $45)


  5. Sari Says:

    chugie - tu yg heran camner dia ble dduk diam..mamat tu xler hensem sgt pun..heheh

    siti - msti dah pjg rmbut diaorg kan..


  6. Sari Says:

    wan - hensem + stylo kot,haha bebudak mmg camtu, kejap jer tahannya

    temp.hosewife - uii mahalnya..dah terer nnti ble sruh hasben bukak saloon plak..heheh


  7. hish cayerla kat bro tu bg amni dok diam..ok lah tu k.sari amni kirenye dpt menerima hakikat yg rmbutneyr bakal dipotong...hu..hu..


  8. Lynn Nasir Says:

    salam,

    hehe, baiknye si kenit tu ye..leh la upah lolipop satu :)


  9. Sari Says:

    ummie mirahaziq - xtau ler dia phm ke x rmbutnya kena potong, hihi

    lynn - tu la, klau dia buat hal xtau la apa jadi kat kedai tu..hehe


  10. baik jer die masa gunting rambut..ahem..ahem


  11. Sari Says:

    ayuarjuna - tu la kan, mcm x caye jer


Post a Comment

pecah kaca pecah cermin,dah baca boleh la komen, cakpung cakpung