Sari

Saper tengok NONA Ahad baru ni? kalo kome tgok dari mula sampai abis mesti kome ader tengok pasal satu segmen yang sangat2 murni...namanya The Telekung Project...

Mintak maap le kalo teman ni je yang ketinggalan ketapi....sebabnya project ni dah agak lama jugak berjalan...agak malu teman di situ...huhu

Apapun teman rasa sangat2 bangga campur terharu...teman pun xpernah terpikio menda2 kecik cenggini boleh buatkan kita dapat pahala yang besor...walaupun menda ni selalu kita tempuh tapi yang kita tahu asik komplen komplen komplen...termasuk le teman...dulu2 kalo berenti semayang kat memana R&R mesti mengomel pasal telekung kat situ...busuk la, tahi lalat la..koyak la...kekadang tu sampai naik penin bila pakai...sekarang ni memang xguna dah mana2 public telekung sebab sentiasa bawak sendiri punya...walaupun balik kampung...

Masa tu idak le teman terlintas sikit pun nak buat macam apa yang Puan Norazila Abdul Aziz ni buat...bila nengok Nona aritu, terus rasa nak cubit2 je diri sendiri...punya la x sensitif & perihatin langsung...tambah le terpukui rasanya bila idea projek ni datang dari anak Puan Norazila yang masa tu umornya 7 tahun...sejuk perut ibu dapat anak macam Sofea Najihah tu...

Usaha Puan Norazila untuk kutip telekung2 kotor dari surau, stesyen minyak, pusat beli belah & hentian rehat amat2 murni...sanggup bawak balik, rendam & basuh sampai bersih...dalam pada tu siap beli telekung lain untuk ganti telekung yang dibasuh...ohhh...sebak teman weh...

Dan sekarang Puan Norazila nak berkongsi dengan kita semua untuk sama2 menyumbang kepada projek ni...jangan x tau yang projek ni dah ader komuniti sendiri...bukan setakat kat Malaysia je tapi sampai ke Liverpool, UK dan Doha...ader yang bagi telekung & ader yang bank-in duit untuk dibelikan telekung...dalam pada tu, ader jugak hamba Allah yang ader kedai dobi sanggup gunakan kedainya untuk bantu membasuh semua telekung yang kadang2 mencecah 168 pasang untuk satu pusingan basuhan...Allahuakbar!!!

Minat nak menyumbang? 

Boleh tengok kat FB : TheTelekungProject

Boleh bank in ke : Maybank ‎162218036971 - Norazila Abdul Aziz


Boleh jugak hantar terus ke alamat kat bawah :







Labels: | edit post
5 Responses
  1. dah terbaca dulu. mmg kita tak terfikir benda mcm ni yg menyenangkan org2 lain dan juga menambah pahala.


  2. Sari Says:

    Nur- mmg ketinggalan la akak ni ye..anyway, syabas pd yg menyumbang..moga dimurahkn rezeki...aminnn


  3. ai Says:

    Akak masih belum ketinggalan...Alhamdulillah Azila diberikan ruang untuk berkongsi kebaikan ni melalui Nona... jom akak...kita masih sempat untuk memulakan...saya sendiri memulakan dengan telekung di pejabat...dulu pun sy mcm akak, tau komplen je...tapi sekarang, alhamdulillah, Allah berikan peluang melalui azila ni :)


  4. Sari Says:

    Ai- tahniah & timakasih atas semangat tu..insyaAllah niat yg murni pasti dipermudahkan :-)


  5. Anonymous Says:

    Bawalah kemana shj telekung travel yg kecil saiz nya muat letak dlm handbag.senang di bawa kemana shj.jom order facebook telekung travel sharzlin atau email sharzlin83@yahoo.com. Tiada alasan untuk tidak solat lagi. Murah rm20 shj


Post a Comment

pecah kaca pecah cermin,dah baca boleh la komen, cakpung cakpung