Sari
Sebenonya aktiviti ni xdirancang utk teman sebab biasanya ini aktiviti en hasben dgn sepupunya...tapi ntah camana ari Sabtu baru ni, teringin plak teman nak memolow en. hasben. Kebetulan sepupunya ader hal so ble la teman test setakat mana kelaratan teman nak mendaki bukit...


Untuk makluman, Bukit Kledang merupakan bukit banjaran yg terbesar di Perak ni. Bukit ni adalah sesatunya bukit yg digunakan sbg lokasi pemancar bagi semua rangkaian radio n tv di Ipoh. Tempat ni mmg antara lokasi feveret untuk orang2 yg gemor aktiviti mendaki. Tak pun untuk yg suka exercise yg agak mencabar...mmg sesuai sgt la... 


Kat sini ader 4 jenis trail yg dipanggil 4-2 (1 jam perjalanan), 4-3 (1.5 jam), 4-9 (2 jam ) n RTM (4 jam)...so semalam as a beginner, teman try yg 4-2...ikut jungle tracking..nak ikut jalan tar pun ble tapi sbb cuaca agak panas, teman ikut le yg hutan2 skit...kengkonon xpdc couple hiking...chewahhh


Ok, meh usha skit suasananya....

ni kira starting point

walaupun terbakor tapi tetap klasik


let's begin







ni asap dari kilang barang lusuh yg terbakar selama 17 jam tu 
(masuk paper n berita) 




nmpk x menara RTM tu? lain kali le teman panjat..hehe

dah sampai puncak 4-2..horeyyyy


Memang xcukup napeh weh dibuatnya..smpai naik penin2 teman..byk kali gak berenti sbb muka dah mcm udang kena bakor...bukan sbb cuaca paneh tapi sbb baju yg dah basah..mmg teman respek giler kat ahso2 n apek2 yg naik bukit ni...naik malu teman nengok dema steady je... huhu


Rehat2 kejap kat atas ni pehtu masa untuk menurun plak...mulanya nak turun ikut jalan tar tapi akan amik masa setengah jam so kitaorg decide turun ikut tangga...10 minit je tapi lutut teman dah rhope goyang gerudi...nak ikat tali kasut pun kaki dah vibrate...hoho


ni kalo turun ikut jalan tar

kitaorg ikut ni

Seronok gak layan panjat bukit ni...cumanya akibat bagi org yg xpenah naik n jarang bersenam mcm teman ni adalah sakit betis yg melampau...dari semalam jalan pun x betul..sakit kome oiii..dah urut pun xilang lagi...padan la muka nak ikut sangat...bajet macam atlit..rhopenya pancit...cehhhh

Sesapa yg nak mencuba, sila ler datang...jgn segan2 sbb kat sini byk orang2 yg lebih berumur dari kita...siap dema yg bagi semangat lagi...apalagi..jom mencabar diri!!!!
8 Responses
  1. Anonymous Says:

    Salam..
    saya dan wife dah daki 4 kali ikut trek 4-9 dalam masa 2 minggu..
    Insya allah..akan cuba RTM lak dgn geng2 lelaki..hehehe


  2. Anonymous Says:

    Alhamdulillah
    setakat hari ni dah 5 kali naik ikut trek 4-9 dan 1 kali ke RTM melalui trek RTM..
    memang puas hati...
    salam..hehehe


  3. Anonymous Says:

    update..
    kali ke 7 ikut 4-9
    kali pertama ikut RTM..
    mungkin akan naik lagi sabtu ni dan ke bukit ungku busu di lumut pada ahadnya...hehehe


  4. Anonymous Says:

    update..
    kali ke 10 pagi tadi dgn wife dan kengkawan..esok mungkin mula naik jam 5.00 ptg..hehehe


  5. Anonymous Says:

    Tiap2 hari kayuh g puncak



  6. mohd shahrin Says:

    teman ikut jln tar jer..


  7. mohd shahrin Says:

    teman ikut jln tar jer..


Post a Comment

pecah kaca pecah cermin,dah baca boleh la komen, cakpung cakpung