Sari

Saper penggemar Milo mesti tau pasal program penebusan van milo mini kan...teman ni bukan ler peminat tegar Milo sbb teman lebih pada Nescafe tapi anak2 teman smuanya *hantu* Milo..jadinya memang tiap2 bulan stok Milo mmg kena ader..kalo beli mesti yg paling besor..2 kg..tu blom masuk Milo Fuze lagi..

Bila Milo ader buat program penebusan ni, mmg teman pun excited sgt nak join...cara penebusan, kena la beli produk Milo..setiap produk Milo tu ader mata yg berbeza so kena la kumpul mata banyak2...paling sikit pun kena kumpul 20 mata..baru dapat satu van mini yg saiz kecik..kalo nak saiz besor kena kumpul 40 mata untuk satu van...comey2 tau vannya..korang tgok la gambor kat atas tu...van dari tahun 1950an sampai la ke 2011...

Jadinya teman ni udah le kumpul beberapa mata...memula ingat nak tebus by pos jer tapi lmbt bebeno tempoh penghantarannya...8 ke 10 minggu..mana ble sabor..haha..tengok2 ader pusat penebusan serta merta..kalo kat Ipoh ni kat JUSCO, The Store n Tesco Station 18..untuk tempat2 ni tarikh pertama penebusan mula 5-7 Ogos...pehtu ader la tarikh2 seterusnya...

Makanya 5hb aritu teman pun terjah le JUSCO Kinta City..cari punya cari jumpa la tempat nak tebus tu...alahai, kecik comey je kaunternya...dah semangat nak bagi borang dgn bukti pembelian, alih2 adik yg jaga kaunter tu kata semua van dah abis..teman tgok jam..baru pukui 1 thari..cepatnya abih..baru 2 jam setengah JUSCO tu bukak...adik tu suruh dtg esok...hermmm..sedey..

6hb tu pepagi teman dah ngajak en hasben pegi lagi JUSCO..dah makin xsabor nak dptkan van tu...dlm pukui 11 pagi teman terus pegi kat kaunter semalam...ada la 3-4 org tgh berator kat situ...wahh..best ni...bila teman sampai kat kaunter tu trus teman dengor amoi jaga kaunter tu kata.."van sudah abis"...WHAT??? abis lagi??? baru setengah jam bukak dah abis ker? biar betul...teman pun bagitau kat amoi tu yg semalam teman dtg pukui 1 abis, hari ni pukui 11 pagi pun dah abis ker?..amoi tu diam jer, xkata apa...yg berator kat situ pun macam bengang jer..x kan le skit bebeno stok van Milo tu..kalo yg kecik dah abis xkan yg besor pun xder...amoi tu yang dah xtau nak kata apa sruh kitaorg yg berator ni isi alamat..tebus guna pos...cehhh...kalo pakai pos xder le kami2 ni dtg kat situ...dah lama kitaorg pos...arghhh..mmg hangit jugak ler teman bulan2 pose ni...

Sebab 2 hari berturut-turut teman cuba nak tebus xdpt, terus semangat nak tebus tu jatuh gaung...rasa mencik, geram n bla bla bla...kalo nak pos pun mesti xdpt kumpul semua koleksi sbb yg 1950an sampai 1990an dah expired tarikh tebusnya...tu la sbb nak tebus kat kaunter serta merta..tapi bila jadi cenggini...waaaaaa!!!!

Ingat x lagu ni...MILO MILO anda jadi...sihat dan kuat TIPU
*anak2ku, buka pose ni mak xnak buat MILO..majuk!!!*



Labels: | edit post
3 Responses
  1. Freaky Says:

    hahaha semua nak van milo :D


  2. Sari Says:

    Freaky~ nak jugakkkkk!!!!:p


  3. Sari Says:

    freaky~ nak jugak!!!:p


Post a Comment

pecah kaca pecah cermin,dah baca boleh la komen, cakpung cakpung