Sari
Pagi tadi majlis bacaan Yaasin dan tazkirah..frust jugak Ustaz Kazim Elias xdpt datang, khabornya mak ustaz sakit..keme (kami) smua doakan moga mak ustaz cepat sembuh dan ustaz pun ble dtg opis keme mcm biasa yer..aminnn

Ada ustaz lain yg ganti..Ustaz Faizal..lembut n sejuk je mata memandang..topik ader kena mengena dgn keje..byk le perkara2 yg disentuh cuma yg best bila ustaz kata orang bawahan kena la hormat org atasan..orang atasan plak kena la ader rasa kasihan pada org bawahan..baru la ader keserasian..

Cumanya dari segi praktikal, xla semudah teori..biasa la..ramai pegawai2 baru yg muda..fresh graduate..orang2 bawahan ni biasanya orang2 lama yg byk pengalaman..bila ader pendapat yg x sehaluan, akan ader sedikit ketidakpuasan hati..mana xnya, yg sorang ikut buku, yg sorang ikut experiance..bila bertembung mcm tu, mana satu nak ikut???

Teman ni pun org bawahan jugak walaupun opih (opis) paling ateh (atas)..sekolah pun paling tinggi 2 tingkat rumah kedai je..nak cakap lebey2 kang mcm nak tunjuk baguih..nak tulih lebey2 kang mcm le perfect..jadinya apa nak buat..kita bako nak?..uihh jgn haruih (harus) cakap rope itu..mana nk keroje weh klau opih (opis) terbako? haha..

Apapun ikut je nasihat ustaz tu..sentiasa istiqamah..check diri sendiri dulu seblom nak kondem org lain..mmg le susah nak ikhlaskan diri dgn org2 yg kita kurang berkenan..mcm le kita ni smua org suka ye x..tapi teman tau kome geng2 blogger suka kat teman kan kan kan..idak suka sgt? xper le..teman lari masuk toilet jap smbil tutup muka..nehi nehi..

Udah merepek plak..baru je tazkirah..ajernya...
Labels: | edit post
8 Responses
  1. Lia Says:

    patutnya kena sama2 hormat dan kasihan barulah hidup harmoni.. hehe.. suka kat akak takyah lari masuk toilet ye.. ^__*


  2. Sari Says:

    Lia~ ajernya betoi tu..sokong2
    u like me? i like like like u 2, 3, 4..*smbil kesat ayor mata*


  3. Novelgurl Says:

    tanpa bawah tak adelah atas kan. ;D
    So mestilh org ats kene dgr org bwh kalo x nk jth huu~ Degil ! kite bako ! kite bako !


  4. teman pun suka kome. hehe. (sbb tu selalu klik HB). Ada tag juga kat carzyabtcontests.blogspot.com


  5. ||aLeaSaRa|| Says:

    slm perkenalan oh mike org perak ye..teman ni bini org dari perak he3....suka ayat ni;

    mana xnya, yg sorang ikut buku, yg sorang ikut experiance..bila bertembung mcm tu, mana satu nak ikut???


  6. Sari Says:

    novelgurl~ ajernya teman setuju tu..kalo degil jugak, kita tembak jer! heheh


  7. Sari Says:

    nur ~ teman tu dah betoi dah cuma kome tu kena tuko dgn mike..hihi..
    anyway timakasih sbb selalu klik hb teman..nk teroyak (nangis) ni..


  8. Sari Says:

    aleasara ~ slm perkenalan jugak dari teman..mesti mike dah pande masak tempoyak yer..heheh


Post a Comment

pecah kaca pecah cermin,dah baca boleh la komen, cakpung cakpung