Sari
Tadi ader baca paper (KOSMO) psl tajuk kt atas tu..ingatkan hanya satu 'statement', rupenya betul2 kejadian..idak le dema kabo saper ke, di mana ke, cumanya perkara ni dah semakin menjadi trend anak2 sekarang..betui ke ni? bkn aper, selalunya perangai2 camni kita tgok dlm drama minggu ini je..klau ader kisah benar pun mungkin ble kira dgn sebelah tangan je kot..

Rasanya kampung yg dimaksudkan dlm paper tu, kampung yg tmpt kita membesor, makna kata umah mak bapak kita la..kampung orang lain belah mak angkat dua pupu x masuk book yer..ni kira umah tempat tumpahnya darah dan airmata..ala2 tempat nostalgia terindah..cer pejam mata jap..bayangkan ler zaman2 umah yg pintunya ble berkeriut bila nak bukak..masa tu kita pun hingus tgh sedap meleleh, pehtu lap dgn tangan..huh, nikmat..haha..

X pasti le apa alasan besor trend ni menular..mungkin menantu org kaya raya cina kot..xpun cucu2 xbiasa dgn bunyi bising ayam itik, cengkerik n katak..tambah2 plak xder aircond..bilik pun sempit..jamban kat luor umah plak (jaga2 hantu kak limah folow)..

Apapun alasannya, sedetik lebih kena pikio ler hati n perasaan orang tua kita..dema ni suka bebeno klau anak cucu datang..mesti dema tanya brape hari kita kat kg..selalu ayatnya cenggini "lama ke kome cuti?", klau kata nak tido semlm pun udah abih ati dema..opah teman yg dduk kat merata Ipoh ni pun selalu sruh anak2 teman tido w/pun jarak ikut highway 15-20 minit je..

Gayat jugak hati kecik comey ni bila baca trend yg mendatang..esok2 klau anak2 kita buat cenggitu camana le kita rasa kan..harap2 dema idak le tergamak nk sewa hotel bajet ke, motel ke, rumah tumpangan ke semata-mata xnak tido kat umah kita..kita kabo kat dema sronok weh tido beramai-ramai ni..bederet je dari ruang tamu smpai ke dapor..nak cari anak sendiri pun dah confuse sbb dema pun bila balik kg dah ader geng memasing..lelaki satu group, pompuan satu group..ish2x, rugi ooo klau xmerasa suasana mcm mangsa banjir tu..hehe

Dulu2 klau umah mak bapak kita dah penuh pun paling kurang kita tumpang le umah sedara mara, pakcik makcik ataupun sepupu sepapat..kiranya xlari dari konsep kekeluargaan..tapi mungkin sbb skang ni memasing dah ader ekonomi yg stabil n rasa mampu nk sewa hotel, tu yg booking hotel tu..mungkin jugak xnak mengganggu tuan rumah sbb terpaksa siap2kan tmpt tidor, mkn minum dan lain2 hal luar jangka..

Teman nk komen lebih2 pun xberani..xkena batang idung sndiri ble le tulih memacam..kang xpasal2 kena kutuk plak...larikkkkkkkkkkkkk!!!!!
Labels: | edit post
1 Response
  1. Yer lah klu ade ank2 dara da besar2 mesti la malu tido terkangkang @tergolek kt ruang tamu.lain le klu ade bilik lebih.zmn skg bukn leh caye atok ke pak sedare ke.aurat pon nk kne jaga.waktu pagi smpe ptg dtg le semula lepak kt umh kampung tu. Bole jgk eratkn silaturahim.nk jg silaturahim xsemestinye kne tido 1 umh.open minded le sket.


Post a Comment

pecah kaca pecah cermin,dah baca boleh la komen, cakpung cakpung