Sari
Semlm amik Amni n Afza dari taska, msuk kete Afza dah mengadu.."mak, tadi Amni kena denda, kena kurung kat bilik stor".."Amni buat ape?" saya tanya, "Amni nakal la, apalagi", jwb Afza...hermm, kena kurung kat stor ekk? patut ke saya marah? memula mcm nak marah tapi bila pikir2 balik anak saya Amni tu mmg ble tahan ligatnya, ader2 jer yg nk dibuatnya, kakaknya Afza pun slalu kena buli dgn dia, dah la mulut pok pek pok pek, jenis brani plak tu, klau org marah mmg dia x dduk diam punya, jenis kata org ader ubi ader batas, hehe..pada saya mesti dia ader buat hal tu, lagipun saya tau org2 kat taska tu smua sayang budak2, lagipun saya ni dah ble dikira otai kat taska dioarg, smua anak membesar kat situ, dari abis pantang smpai la tadika, setakat anak jatuh, gaduh dgn budak2 lain tu dah biasa sgt, yg penting kita kena percaya dgn pengasuh n jgn terlampau cerewet sgt, asalkan ble bertolak-ansur dah kira okeh..
Berbalik pd Amni..dia ni mmg garang, dah la suara mcm husky skit, klau cakap tu bingit telinga kita, lasak mcm budak lelaki, agaknya masa pregnant dia dulu nk sgt anak lelaki kot, hah amik ko..klau kakak2 abang buat homework siap la buku kena conteng, kaler kena songlap, siap bwk lari pastu ckp "ini Amni punye"..klau umah punya brg toksah berangan la nak hias bagai, wall stiker saya abis kena cabut, sofa kena conteng, mainan main cmpak, kejenya asik tukar baju (tau le ble pakai sndiri, eksen betui..), kiranya anak2 yg lain ble tahan la nakal masa kecik tapi Amni mmg ble pukul la rekod diaorg smua..sabo je la..
Apapun hati trus sejuk bila dgr celoteh dia, pulak2 bila dia sebut "Amni sayang mak", bertambah lega sbb sejak bulan lepas Amni dah ble pee sndiri, xpkai pampers/cd dah,bila nak pee tu jerit punya la kuat "nak kencing....!!" pastu terkedek2 gi toilet..tambah lega lagi bila kat taska pun dah ble bagitau bile nak pee cuma utk langkah berjaga-jaga masa tidur siang n malam pkaikan jugak la..yg heran klau nak poo msti nk pampers, xnak potty, jenuh la menunggu kat toilet tu, pkai jer pampers otomatik trus kluarkan bijih..apa la pesennya budak tu..tapi xper, kira cincai la yer Amni lagipun Amni baru jer 2 tahun 4 bulan kan...

betui betui betui



Labels: | edit post
4 Responses
  1. Eliss Says:

    sama baya la ngan my nuha tapi me tak potty train pun lagik.bulan 8 ni masuk 2 thn.


  2. Nadiah Sidek Says:

    hehe..blh tahan jgk amni ye


  3. Lynn Nasir Says:

    salam k.sari,

    kena kurung tu bagus utk time out budak2 nakal. mcm tgk kat nanny 911. kalau tak budak lg rebel. cara ni tak bahaya, cuma nk bg budak bertenang je. insyaallah, intention tu baik. sukanya saya dgr amni dah takyah pakai lampin. kes berak dlm lampin tu sama mcm kwn saya, anak dia cuma nak berak dlm lampin..haha! boleh geng :D


  4. Sari Says:

    betui tu, mmg xmiss citer nanny 911..
    owh, ader kwn gak Amni yer, igtkan dia jer prangai cenggitu..heheh


Post a Comment

pecah kaca pecah cermin,dah baca boleh la komen, cakpung cakpung