Sari


Esok anak teman yg ni akan mendaftar di sekolah...sekolah betul..haha..sebelum ni sekolah tipu la ek? boleh plak camtu ye :) biasa la, bila kat tadika selalu rasa diaorang ni macam main2 lagi padahal tadika tu lagi penting dari tahun 1 kan...

Esok ader taklimat utk murid Tahun 1...nak kena settle pendaftaran n bayaran n bla bla bla...ader ala2 orientasi kot..so harapnya anak teman ni akan teruja dengan suasana baru n kawan2 baru...lagipun dah 3 tahun dia kat tadika..stat umur 4 tahun lagi...tahun lepas (6 tahun) ingat nak masukkan dia kat pra sekolah tapi cikgu tadika mintak dia teruskan di tadika...reason? ader la strategi skit..hehe

Jadinya mulai esok sampai bukak sekolah teman akan bizi dengan aktiviti menyekolahkan anak2..orang cuti akhir tahun tapi teman plak cuti awal tahun...nampaknya hari pertama sekolah akan berhimpit-himpit dengan bas sekolah n mak bapak yg sibuk nak antar anak sampai depan pintu pagar...please la..sila parking dgn sepatutnya supaya x menyusahkan mak bapak lain..semua orang sayang anak u..x susahnya nak suruh anak tu berjalan skit..baru la tapak kasut merasa nak haus...adventure skit kan.. : P

Apapun, selamat menempuh alam persekolahan yang sebenarnya Yuna buat Afza Umairah n semua yg sama umur dengannya...jangan takut2 k..u can do it dear..!
Labels: | edit post
4 Responses
  1. kakyong Says:

    selamat masuk sekolah betul Afza..

    anak kakyong tahun ni masuk Pra sekolah.. dah ade program transisi semalam.. seronok dia dgn suasana tempat baru..


  2. Sari Says:

    kak yong - slmt berpra juga utk anak k.yong..
    bkn anak je sronok, mak bapak pun tumpang sekaki kan :p


  3. Ummi Hanie Says:

    same mcm ank hanie le yg no.2 tu dulu .. masuk taski abim umo 4 thn tp pehtu xmo tadika dah sampai nk masuk darjah 1 ni ... :p


  4. Sari Says:

    anak2 mmg mcm2 ragam kan hanie..nnti bukak sekolah mesti dia xsabor nk pkai uniform baru..sabo je la B-)


Post a Comment

pecah kaca pecah cermin,dah baca boleh la komen, cakpung cakpung