Sari






Dari sehari ke sehari nak menghapdet pasal Gua Kandu ni...2 minggu lepas punya story uolls..banyak bebeno halangannya..yang utama adalah MALAS..hahahihihuhu..*mengaku dengan ikhlas*

Sebelum tu meh citer skit pasal Gua Kandu...lokasi di Kg. Gunung Mesah Hulu, Gopeng...gua ni x sefemes Gua Tempurung ..xtau la kenapa..walaupun xfemes tapi cabarannya boleh tahan...not bad :)

Kalo ikut pemandu arah kitaorang aritu, gua ni pada asalnya diduduki oleh tentera Jepun...kiranya macam markas diaorang la...memang strategik sangat la untuk berkubu n merangka strategi peperangan sebab banyak lubang2 tersembunyi & sukar dikesan...jangan xtau yg dalam gua ni diaorang letak kapalterbang jugak tau...canggihnya.. Lepas Jepun menyerah, komunis plak amik alih gua ni...ader la kesan2 komunis dalam gua ni macam simbol bintang n tulisan cina...

Kalo nak citer semua2 yang ader kat sini memang xcukup 1 entri kot so apa kata kita layan gambor sama...gambor adalah banyak (yg tunjuk ni pun bukan semua) so kome scroll je k..kredit to cameraman yang dedikasi...en. sham, adik uda  n en. hasben...

Baca doa dulu...moga semuanya lancar..aminn

Dah ready nak masuk le tu..semangat weh

Start menaik

Turun plak..

Point 1 untuk berehat sekejap..posing la, apalagi

Nmpak x logo komunis tu? yang pasti awek2 tu semua bukan komunis okey..*err..kepala saper plak tu?*

Memang berbaloi ader sarung tangan...teman xpandang belakang dah...

Batu berbentuk obor-obor

Macam batu belah batu bertangkup..kalo rasa kurus boleh le masuk kat celah lubang tu..

Ni bilik mesyuarat gelap..meja pun daripada batu...

Bila tutup semua lampu, macam ni la rupa dalam gua tu..gelap-gelitap

Dalam Gua Kandu ni ader lagi satu gua kecik, Gua Intan namanya...memang sempit dan mencabar...yang boleh masuk kat Gua Intan ni pun 5-6 orang je sebab struktur gua yang agak bahaya...lagi satu kalo pompuan nak masuk gua ni kena suci dari haid...

Brother instructor tengah tunjuk step camana nak masuk...kat mana nak pegang n kat mana nak pijak...kena tengok n dengor betui2...tu yang teman serius tu sampai xpandang kamera...*konon*

Pijak kayu ni pastu turun ke bawah

Nak turun lubang ni memang mencabar tapi bila nak naik balik lagi la tercabar 

Masa ni memang gayat weh...kayu sebatang dengan tali seutas..

Taraa..dah sampai penghujung Gua Intan...kenapa dipanggil Gua Intan? tengok la yang bersinar-sinar tu..tengok je boleh, amik xboleh yer..

Abis masuk gua, berehat n makan tengahari...kumpul balik tenaga yang dah menyusut separuh hari sebab lepas ni nak sambung aktiviti sebelah petang plak...aktiviti ayor n aktiviti udara...

Nak pegi main ayor kena naik lori...semua macam PATI je...punya la excited macam monyet dapat bunga...kalo PATI tengok mesti dema geleng kepala...haha



Peace je kerojenya...

Ayor time...nyaman giler..sejuk banget tapi arus deras sebab malam semalamnya hujan...
Aksi berbaring tu fungsinya untuk buang semua tanah2 gua yang melekat tadi...sempoikan...

Ader group lain buat aktiviti berkayak/water rafting...jeles ooo

Abis mandi-manda, ready untuk terbang...walaupun ketor tapi sebab dah ramai, jadi enjoy plak..memasing dah siap pakai peralatan...posing macam konfiden je...anyway, banner tu bukan kitaorg punya..tu ader group student UITM punya...masa ni diaorang ader kat dalam gua 


Gambor masa tengah terobang xsempat nak amik...memasing dup dap dup dap..dah xpikio nak melaram depan kamera dah...waktu paling ketor masa pijak besi sebelum dilepaskan...macam2 ayat baca tau...kira tawakkal je...memang xdapat diexplain apa perasaan masa tu...cumanya bila dah berjaya buat, still perasaan yang xdapat digambarkan tu ader tapi atas kapasiti yang berbeza....kalo xcaya kome try ler...berbaloi tahap maksima and you will proud to yourself..believe me :D

Memang eco adventrure yang sangat seronok...tambah seronok bila pegi dengan kengkawan yang semuanya sporting n profesional...yang susah jadi senang, yang takut jadi berani...tahniah semua....

Nape teman rasa kecik benor? peace!!
Labels: | edit post
4 Responses
  1. Kujie Says:

    yang naik lori tu besttttttttt for ever!


  2. Sari Says:

    k.kujie - memang bergegor lori tu dibuatnya tau...sukeee :)


  3. sy suka kalau dpt pergi buat aktiviti2 lasak mcm tu. dah lama giler tak de peluang. seronok K.Sari dpt pergi.


  4. Sari Says:

    nur- dulu2 akak pun xbrani nak join tapi bila dah ramai2 tu seronok plak...hehe


Post a Comment

pecah kaca pecah cermin,dah baca boleh la komen, cakpung cakpung