Sari
Kome dah abih jenjalan raya ke? maksud teman dah abih gi beraya ke umah sedara mara n kengkawan ke?...teman ni nanya je lebih sebabnya teman pun xsempat lagi nak beraya sakan...umah jiran2 pun xdpt nak pegi lagi...tengok le cuti ujung minggu ni...ader gak plan nak terjah umah sedara mara n handai taulan...siap2 le kome yer..heheh

Ziarah menziarah ni memang elok bebeno..tambah2 time raya...sebabnya kita ble pegi umah orang tanpa sebab yg serius...biasanya bulan raya ni umah sentiasa terbuka menerima tetamu...tapi xtau le plak teman kalo ader orang yg xsuka orang datang ke umah beraya...rasa2 kome ader x orang cenggitu? meh teman jawab...ADA!!!!

Kalo pun ader, mungkin tuan umah punya sebab tertentu...ader masalah atau ader dendam yg masih berbuku di kalbu...cumanya di hari baik bulan baik ni elok le kalo kita pun berubah menjadi baik jugak...

Cumanya kalo kita suka pegi umah orang harap2 kita pun suka la kalo orang datang umah...mana aci asik orang je menjamu kita...sekali-sekala apa salahnya kita plak jadi ketua jamuan...bukannya orang yg datang tu nak beria-ia makan...setakat nak berziarah je...kita hidang je apa yang kita ader masa tu...kalo kebetulan kita ader masak yg spesel, kira bonus la kat tetamu tu kan...yg jadi tetamu tu pun kena la tau adab2 sebagai tetamu...jangan plak hentam keromo jer...

Okeh, cakap banyak pun xguna...jom siap2 jamu teman...teman nak datang beraya ni...hehe
Labels: | edit post
2 Responses
  1. Freaky Says:

    freaky suka ziarah dan diziarah. hehe kire adil la tu


  2. Sari Says:

    freaky - so sweet, anak saper la tu...


Post a Comment

pecah kaca pecah cermin,dah baca boleh la komen, cakpung cakpung