Sari

Teman rasa sejak 19 Mei aritu, rata2 orang citer psl filem Nur Kasih..al-maklum ler, citer ni mmg ramai pengikutnya, termasuk le teman..mmg xpenah miss tgok dramanya..dah ulang berapa kali kat tv pun teman tetap ada rasa nak tengok lagi..tetap menangeh n tetap teruja dgn watak2 di dlmnya..

Jadinya bila filem Nur Kasih ni diangkat ke layar lebar, teman dah xsabor2 nak jadi antara penonton terawal ke panggung..nak tau apa ending kisah cinta yg dikabarkan sbg perjalanan abadi..maka pada hari semalam, hasil tempahan awal, teman n en. hasben dpt menyelitkan diri di panggung yg penuh n berpusu-pusu itu..

Sebagai penonton biasa, teman sebenonya harap yg lebih dari filem ni..walaupun teman tau setiap org ader skrip angan2 memasing..mesti le kita nak org ni jadi mcm ni, org tu jadi mcm tu..mcm ler kita ni penulis skrip atau tuan director..heheh, apapun teman layan dgn sepenuh hati sepanjang tayangan w/pun ader gangguan dari penonton di belakang yg asik goyang2kan kerusi teman..ditambah dgn suara2 mengomen mengalahkan wartawan..rasa nk sound je dema tu..kita sesama byr tiket okeh, so please behave yourselves..

Ehem2, berbalik pd filem..pada yg biasa dgn karya Kabir Bhatia (Cinta n Sepi), kita ble nmpk elemen2 tersirat di dlm setiap dialog dan emosi yg cuba ditonjolkan..dan tidak dpt tidak teman terpaksa mengcompare antara drama Nur Kasih dgn filem Nur Kasih..ader yg lebih ader yg kurang..serius teman kurang 'touching' dgn versi yg filem..walaupun ayor mata tetap bergenang tapi ia tidak menyerap di hati penuh tisu ni..flash back yg agak kerap membuatkan tumpuan teman sedikit terganggu..kesan efek (CGI) pun agak kurang realistik..apalagi ekk..apalagi..kome gi le terjah panggung lekeh (lekas) sbb citer ni hanya di pawagam sahaja..mungkin tiada cd n tiada di tv (astro)..

Xyah citer lebey2..nanti dah xthrill utk kome yg nak gi tgok..lain org lain selera ye x..jgn terpengaruh dgn komen amatur mcm teman ni..kome tgok dulu baru kome komen yer..

Bagi teman, Nur Kasih tetap jadi fenomena n hero teman tetap pada AIDIL..
Labels: | edit post
4 Responses
  1. iz Says:

    esok p tgk..wuwu..x sabo rasenya..haha..

    btw,new hupdate..hehe

    http://cintailmu89.blogspot.com/2011/05/lelaki-jaga-kulitlembut-kah.html


  2. Lynn Nasir Says:

    hehehe..sy ikut citer ni gitu2 je. sambil menjahit, mana nye nk tgk tv kan..muvi apatah lg :p


  3. Sari Says:

    camana iz? basah ke tisu?


  4. Sari Says:

    ye ke lynn..ajernya sibok bebeno mike yer..moga bisnes tambah mantopp..


Post a Comment

pecah kaca pecah cermin,dah baca boleh la komen, cakpung cakpung