Sari

Salam semua, memang menakjubkan gambar2 ni tau..Tak caye? Meh tengok kat sini dan pasti kita akan kata Subhanallah!!!

Gambar mikroskopik tentang badan kita. Tak boleh dilihat dengan mata kasar!

Gambar-gambar berikut telah dirakam menggunakan mikroskop elektron pengimbas (SEM). Saiz mikro organ-organ badan manusia telah diperbesarkan sebanyak lebih kurang 250 000 kali ganda.


Vilus pada usus kecil

Telur/Ovum dengan sel korona

Sperma di atas telur / ovum

Sel kanser paru-paru

Sel darah merah

Sel bulu-bulu halus dalam telinga

Saraf perasa pada lidah

Salur darah dalam saraf optik

Neuron Purkinje (lapisan pada otak)

Plak Gigi

Hujung rambut yang pecah

Embrio manusia (kelihatan masih ada sisa sperma)

Embrio manusia berusia 6 hari (warna keperangan)

Alveoli Pada Paru-paru



Labels: | edit post
3 Responses
  1. sekali pandang nampak cute..lame2 pandang naik bulu romaku..


  2. mama izzya Says:

    hehhe btul kata miszmama..mula2 tgk pic tu cam teruja jer tp bila tgk lama2 seram sejuk plk rasenyer..kiter kn tgk luaran jer dlman gtulah...hehhhe


  3. sari Says:

    tu la...jadinya kena la jaga luaran n dlman skali...
    timaksaih bg komen yer miszmama@haslinda n mama izzya...jgn lupa add blog saya yer, ble tgok mcm lagi nnti..


Post a Comment

pecah kaca pecah cermin,dah baca boleh la komen, cakpung cakpung