Sari

Salam semua...

Melihat dan menghayati kebesaran Ilahi yang Maha Mencipta...
Sungguh Agung KuasaMu...














































I'm Speechless...
Allahhuakbar...


Sari

Salam semua...
Ader info skit..saya dapat di blog idhamlim (credit to him)
, nak citer lebih takut silap so jom kita tgok eskperimen ni...klau rasa nak adventure ble la try tapi pastikan dengan bimbingan ibubapa sbb ader aksi meletup (18SG),heheh

meh kite tengok ekspiremen sains kat bawah nie...untuk buktikan betapa bahaya nyer isi minyak sambil berbual atau sms pakai handphone.... sebelom tu, kite sediakan bahan2 serta alatan yang diperlukan..
Iaitu :-
1. Kuali sebijik...cari yang leper tu...
2. 3 bijik kad..kad manila pon buleh..tapi jangan pakai mycard, kad kredit ataupon kad ATM, mahupon sim card...

3. 1 rol kertas foil...kertas timah tu laa....yang macam bungkusan kedua corn flakes tu laa...
4. Handphone sebijik...dan pastikan gak ade kredit...
5. Minyak petrol sikit..kalo xnak beli kat stesen....curik jer kat moto abang, ayah atau adik korang...


susun kad tadi lebeh kurang macam nie...

letak plak kertas foil tu atas kad tadi..

letak petrol ckit...

TIBA-TIBA

api menyala !!!
so BEWARE..
tolong jangan guna handphone ketika di stesen minyak.....

timakasih pada yg sudi berkongsi maklumat ini dan bagi izin utk dicopypaste..


Sari
Salam semua...

Pagi tadi kami smua bangun dgn debaran rindu yg berbunga...smua dah xsabar nak menuju ke destinasi itu...
Dialog 1 : "kang klau jmpa ungah nak peluk n sruh dia dukung la..."
Dialog 2 : "jumpa ungah nnti nak cakap rindu la kat ungah..."
Yeyyyy..dah smpai...owh sini ke tmpatnya...jauh jugak ek..
Selepas 2 mggu terpisah,lima beradik ini dipertemukan di sini dan bila yg ditunggu muncul semua skrip yg kat atas tu dah hilang ntah ke mana..heheh


Bila jumpa tu punya la byk tanya, tapi klau dah tanya jadi sembang apa lagi pjg la citer so drpd sembang2 kosong abah diaorg ajak sembang smbil mkn2...memula igt nak pekena kat restoran Gulam yg femes kat situ tapi at last tewas kpd restoran En. Ronald Mc Donald...tapi boring plak mkn kat situ so kami drive thru n mkn jer kat Taman Astakona ni, lagi sempoi...


Sayu plak tgok diaorg smua jadi akrab tetiba, itulah nikmatnya rindu, bila dah jauh baru terasa erti bersama...terasa melekat di hati bila tgok anak2 bergabung dan menjadi satu bagai xpernah ada sengketa..saat itu betapa bangga melihat mereka telah smpai ke satu fasa yg x pernah diduga...(sejuk perut mak tau,sejuk ker?)



Hmmm, dah tiba waktu nak balik..tadi dah jalan2 kat jeti Bagan Datoh, jadi la amik angin laut skit smbil tgok org pancing ikan kat situ, hari pun mendung so xdpt lama2 kat situ..aduh, masing2 muka dah slow jer, kome jgn ler buat cenggitu, bikin mak sedih tau..huk..huk


Sesi brgambar utk balik xdpt disnap sbb memasing cuba control ayu, xnak nangis2 walaupun airmata dah bergenang di tubir mata...mungkin sbb ini pengalaman pertama bagi kami seisi keluarga, emosi mmg cukup ketara meskipun masing2 berlagak ceria..apapun untuk menggapai impian dan cita2 byk pengorbanan yg perlu ditempuh, it's just a begining n bagi yg blom prnah menempuhi saat2 sebegini percayalah yg airmata seorang ibu itu tak ternilai harganya....











Labels: 8 comments | | edit post
Sari
Salam semua...


Kenapa tetiba ader gmbar kasut sekolah ni? hehe, gambar ni dah lama diambik cuma mak diaorg ni yg konon2 bz xsmpat nk upload kat sini..

Kasut2 ni dah byk2 kali dibukak dipakai sejak dibeli...akhirnya mlm seblom sekolah bukak smua pakat nak amik gambar kasut seblom warnanya bertukar!!, cuma yg empunya kasut itam tu boleh berlagak sbb xyah nak berus sakan n kapur mcm yg lelain...(tapi ada kan kapur itam?)..kasut yg x berzap tu adalah kasut pinjam sbb xder kasut utk budak umur bwh 2 tahun (tu dia sesaje nak interframe kakak2 n abgnya)

Sepatutnya ada la gambar kasut2 ni seblom n selepas kan tapi abaikan je la...mmg bertukar w/pun baru 3 mggu sekolah...aduh sakit mata tgok lebam2 n comot2 tu smua...tapi mmg xbagi can punya..sila basuh kasut sekolah sendiri yer..mak tak terlibat dalam urusan itu..hehe

Bila agaknya kita2 ni dpt peluang nak pakai kasut2 tu balik ekk? masa kursus? masa sukan jabatan?masa joging? eleh teringin kan nak pakai utk suka2..mengaku je la.. Bestkan zaman sekolah....aduhai!!!!







Labels: 4 comments | | edit post
Sari
Salam semua...

Tak boleh tahan tgok menda2 'english style' ni

menggoda betui so nak jugak join giveaway ni..jgn mare arr..



Nak tgok mace2 brg antik n brg deko, klik kat umah MRS NOR

29 jan 2010 nanti luput ler tarikh giveawaynya..

Labels: 1 comments | | edit post
Sari
Salam semua...


Cantik x? klau nak jom join SINI baru tau...
sweetkan adiahnya...


Labels: 0 comments | | edit post
Sari
Salam semua...

Giveaway lagi arr...jom layan ramai2...



Cuba teka tarikh lahir ALISHA...

Nak tau kat mana nak bagi jawapan, klik kat Blog Alisha

Contest mula dari 16 Jan sampai 31 Jan 2010




Labels: 0 comments | | edit post