Sari
Teman terbaca artikel ni dari FB Dr. Zubaidi Hj. Ahmad...petikan dari akhbar Berita Harian..





Amacam kome? mesti kome pun suka minum 3-in-1 kan...teman pun sama...teman dok melayan 3-in-1 old town white coffee perasa hazelnut...sedap weh...sebelum ni ader gak layan kopi cocoa collagen...pun sedap jugak....tiap-tiap bulan pulak memang teman beli milo fuze 3-in-1 untuk anak-anak teman kat asrama tu...hermmmm...

Bila baca artikel ni, riso le sikit...banyaknya gula dalam sepeket...kalori pun banyak jugak weh...udah sama dengan 2 keping roti atau sepinggan nasi...cuma tak kenyang macam makan roti dengan nasi le kan...hahah..
 
Ater kalo dah ader ke-merbahaya-an dengan minuman ni, tak der ke apa-apa tindakan susulan ekk...kita pengguna ni mana le nak siasat detail menda-menda cenggini kan...kalo tak ader sapa yang kongsi info, mana le kita tau...memang sangat membantu le bila ader kajian dan komen dari pakar dietetik yang diiktiraf yang dapat berkongsi info pasal 3-in-1 ni (dalam artikel kat BH tu, sumber adalah daripada Pensyarah Program Dietetik, USM).

Nampaknya kena kurang-kurangkan mana yang patut...mungkin sehari satu pek atau seminggu 2-3 pek je...memang betui kot apa-apa menda yang segera mesti ader kesan sampingan...patut le orang dulu-dulu ader pepatah "bior lambat asal selamat"...hahah..apa kaitan? cehhh, macam tak kena je...macam tak paham je...:D

Labels: | edit post
2 Responses
  1. Elih Japahar Says:

    Macam aku tak faham je, haha...boleh tapi jgn selalu, 3 in 1 ni utk segera punya air mmg kilang yg packing..so, kurang2kanlah minum minuman 3 in 1..


  2. Sari Says:

    elih japahar- haha...betoi betoi betoi


Post a Comment

pecah kaca pecah cermin,dah baca boleh la komen, cakpung cakpung