Sari
Hari ni 1 Ramadhan 1433...sahur apa pagi tadi? teman buat nasi goreng udang + milo panas je...alhamdulillah, en. hasben dan anak2 layan...hepi tengok nasi berbelen sikit...cukup le untuk si kecik Amni sarapan..

Rasanya ramai yang amik kesempatan balik kampung semalam atau hari ni...semuanya teruja nak sambut 1 Ramadhan dengan mak abah dan adik-beradik..dah jadi macam agenda wajib kan...mesti ada satu perasaan indah bila dapat berbuka puasa beramai-ramai dengan ahli keluarga di hari pertama puasa...mesti meriah dengan aktiviti dapur...pastu makanan berderet-deret macam keretapi...best sesangat...

Sekarang bila anak2 teman dah besar2, teman memang harap sangat kalo aktiviti ni dapat teman rasa lagi...rasai dengan keluarga sendiri...alhamdulillah, hari ini teman dapat rasakan keindahan perasaan itu...perasaan penyatuan dan keakraban sebuah keluarga...anak teman yang kat kolej dan kat asrama diberi kebenaran balik berbuka puasa dengan keluarga masing2...yeayyyy....rasa nak lompat bintang jap...hehe

Patut la mak abah kita suka sangat kalo kita bagitau kita nak balik kampung berbuka puasa sama2...terutama di 1 Ramadhan..dah kembang kempis hidung mak abah menahan sebak...agaknya kejap2 tu jugak abah nak sembelih ayam dan mak nak buat pengat pisang...so sweet kan...now i know how it's feel...speechless and awesome :D

Anyway, tengah pikio2 apa menu untuk berbuka...tak payah menu banyak2..yang penting semua tempat kat dapor kang terisi...en. hasben, teman, si kakak, si abang dan si adik semua ada dalam satu bulatan...yang pasti ada milo, ada kopi dan ada nescafe...cunnnn nakkk...

Terimakasih Ramadhan kerana memberi perasaan indah yang sangat mendalam ini...aminnnn






Labels: | edit post
4 Responses
  1. Mama-ILuvU Says:

    Salam Ramadhan,

    Saya dah follow awak, follow saya balik yer :-)
    Saya ada buat giveaway. Jemput join.
    http://mama-iloveu.blogspot.com/


  2. Nur tak dptla bak balik kg kat Kelantan utk 1Ramadhan. Rindu jugak nak berbuka ramai2 dgn adik-beradik tp masing2 tinggal agak jauh.


  3. Sari Says:

    mamailuvu- tq folow sini...nnti saya jenguk2 GA tu k..:)


  4. Sari Says:

    nur- banyak hari lagi ramadhannya...moga ader kesempatan nanti...aminnn


Post a Comment

pecah kaca pecah cermin,dah baca boleh la komen, cakpung cakpung