Sari
Dah abis cuti sekolah...seminggu yang singkat...teman macam biasa tak kemana pun..keje weh..tambah plak ader yang tak sihat, so lepakian kat umah je le....

Biasa le kalo tiba Ahad sebelum sekolah bukak...sibuk dengan persiapan itu ini untuk yang nak balik ke asrama...macam mak-mak yang lain, mesti le nak buat menu special sikit untuk anak-anak bawak sebagai bekalan...teman dulu pun rhope itu jugak...mesti suruh opah aka mak masak sedap-sedap...bertingkek-tingkek bawak balik dorm... memang satu bilik boleh berkelah...nyamnyamnyam...lepas makan, masuk toilet, nangeh rindu opah...hahah lawak

Cumanya teman ni dah rasa boring tahap gaban bila nanya anak-anak teman nak masak menu apa...bila tanya nak makan apa, apa-apa pun boleh....bila kabo nak masak ayam, tak sempat nak kabo apa dah...ayam masak merah ayam masak merah...adoiii la...kita yang nak masak ni yang jemu tapi dema idak plak jemu...ater, ikut juga le tekak dema walaupun tekak teman macam nak makan rendang ayam, ayam kicap, kari ayam...tak pe le nak...mak ikut je...walaupun boring, demi kome n ayor tangan mak yang kome suka bebeno tu, mak dengan bangga n gigih buat jugak menu orang kawin tu...mujor le tak mintak nasi minyak...kalo mintak jugak mak yang naik minyak...ngeee

Apapun, timakasih ye anak-anak sebab suka ayam masak merah mak...pandai juga mak masak rhopenya ye...wekkkkk...mak pun macam kome jugak dulu n sampai sekarang masih terlior-lior bila ingat ayor tangan opah/mak...tak de tandingan kan....

Gambor ayam masak merah? ishhh, tak payah le buat-buat tak penah tengok okey...tak gamak rasanya nak upload gambor dengan resepi kalo setakat menu cenggitu...hahahaha :P 


Labels: | edit post
2 Responses
  1. permatabiru Says:

    sedapnya..baca aje pun dh terliur saya..suka juga ayam masak merah sejak dua menjak nie


  2. Sari Says:

    permatabiru - hahaha...boleh le buat menu ni nnti :D


Post a Comment

pecah kaca pecah cermin,dah baca boleh la komen, cakpung cakpung