Sari
Sana sini blog dok citer psl raya..mesti la kan..mood meriah ader lagi..xkisah punya, sronok jugak baca pengalaman raya masing2..raya aritu msti mkn ketupat kan..ha ni nak citer psl ketupat..raya kali ni mmg betui2 puas hati dpt buat dari A to Z bab2 ketupat..mmg ble kira ayor tangan ler..slalunya tolong2 makcik pakcik sepupu sepapat jer buat tapi kali ni mmg buat sndiri punya sebab last day pose tu ramai yg xdpt balik..huhu..jadinya dari beli daun kat pasar, menganyam, basuh beras, masukkan beras, rebus, sidai n potong skali utk mkn pagi raya mmg dari tangan 2 kerat ni la..haha..rasa nikmat betui bila makan tu, chewahhh..cuma xdpt nak lengkapkan dgn masak rendang sbb sibuk memasak utk berbuka..pass kat sepupu jer buat rendang tu..papepun ketupat ni paling best mkn ngan kuah lontong/kuah lodeh..tu tender makcik saya plak, heheh..tapi gambar2 proses2 ayor tangan tu xdpt le disnap..dok cilok ler gambor2 dari Google..kredit pd yg sudi kongsi gambor..tqvm

oh daun ketupat


anyam jgn x anyam


tara..dah siap anyam


jom rebus ketupat


dah masak, kena la tos/sidai cenggini..



jom makan ketupat


Pada yg dah biasa buat ketupat ni sendirian dari mula smpai abis tu mntak maap ler klau saya terover..al-maklum ler setahun skali baru dapat buat menda ni kan, teruja tahap gaban la..hahaha..(ehem, nmcm nak buat lagi la..cehhh mmg over..)
Labels: | edit post
10 Responses
  1. firahadifa Says:

    wahh.. pandainyer menganyam ketupat!!


  2. chugie Says:

    pandai akak anyam ketupat ye.. sy, memang x reti sungguh! beli segera je ler..


  3. Sari Says:

    xder le pandai sgt firahadifa..berguru gak tu..haha


  4. Sari Says:

    dulu pun akak xpndai gak chugie..kerastangan, kira skang ni ok ler skit..


  5. bagus lg buat sendiri kan K.Sari. Sy tak pandai2 walaupun dh berpuluh2 kali belajar. huhu. BTW, sy ada tag akk utk satu contest:
    http://gayahspears.blogspot.com/2010/09/contest-bersama-si-kecil.html


  6. IdzaLia Says:

    wahh.. byknya ketupat.. Lia tak reti lg nk anyam ketupat ni..huhu..


  7. Lynn Nasir Says:

    salam,

    hehehe...seronoknya dapat anyam ketupat. tahun ni merasa ketupat terhimpit aje..sodeh den..

    nak mai ipoh la mkn ketupat daun :p


  8. Sari Says:

    xper nur, ksari pun cenggitu jugak, lama2 nnti pandai la..anyway tq tag ksari, nnti ksari terjah situ ekk..


  9. Sari Says:

    ala lia, byk pun sbb nak raya jer, hehe..org utara mcm lia msti pandai anyam ketupat palas kan..


  10. Sari Says:

    salam lynn..ok gak tu ketupat terhimpit, janji nasi..nk mkn ketupat daun meh ler tapi kena beli dulu daunnya kat pasar gopeng..heheh


Post a Comment

pecah kaca pecah cermin,dah baca boleh la komen, cakpung cakpung