Sari
 



Hari ni dah 31/12/2013...adui la...cepatnya masa kan...dah nak masuk 2014...sibuk balik nak menguruskan anak-anak sekolah...

Teman pun baru je stat keje semalam...seminggu cuti weh...datang opis semalam pun tengok parking macam lengang je...macam tak der orang je....heheh...tetiba rasa aman damai je suasana...nyaman gitu...

Tapi memang kurang sesangat orang kat opis teman ni...semua pakat-pakat cuti seminggu sampai tahun baru...biasa le nak ngisahkan bukak sekolah ni...tambah-tambah kalau ader anak yang baru nak masuk darjah 1...mesti mak ayah yang excited kan...mesti rasa, "dah besor anak aku" :D

Apapun, selamat menempuh tahun yang akan datang...moga tahun 2013 memberi banyak kenangan manis dan pengajaran bermakna buat kita...tahun 2014 mesti lagi mencabar sebab banyak menda naik...udah kena berjimat cermat tahap apa tak tau le...bukan tak redho tapi tak pueh hati le jugak...tambah-tambah kalau kita memang jenis yang serba sederhana...orang kata ngam-ngam je duit tiap-tiap bulan...tak sempat nak mewah-mewah pun...hahah...tu camana nak jimat lagi tu....ekeke

Semoga tahun mendatang lebih banyak kebaikan yang muncul...pikir yang baik-baik je le...hati senang, jiwang tenang...inshaAllah 

Sari

Dah seminggu teman cuti...dah rhope bibik je kat umah ni tapi tetap enjoy tahap surirumah..haha

Macam biasa pepagi dah buat sarapan..hari ni nasi goreng sosej je..memang laris le tapi ader gangguan plak..anak-anak teman udah bukak tutup bukak tutup peti ais..tak tahan mata kot nengok ader seketui benda hitam putih kat dalam tu...so di pagi jumaat ni, teman pun dipaksa relakan untuk bagi dema merasmikan benda bulat yang terover itu..tadaaa...

Oreo cheese kek nan nyaman...western breakfast uolsss..cehhh ;-)

Sari

Tempat ni ramai yang dah pegi...teman je ketinggalan..gitu le kalo tempat tu dekat ye...

Apapun moh kita layan ayor pancut warna-warni ni..

Lokasi : Depan stesen keretapi Ipoh
Masa : Malam je
Tarikh : Hari-hari ada

Ralit weh nengok ayor tu ;-)

Sari

Ramainya yang share gambor ni...kat FB,Twitter,Instagram & Whatsapp...nak kata propaganda,  ader jugak yang betui..nak kata setuju, banyak yang geleng..apakah 2014 poket makin sesak..kena jimat? memang abis jimat pun..hmmm nak ubah azam ke kome? hahah..simpan dulu yerkk ;-)

Sari
 

Keputusan PMR dah kuar pkul 10 tadi ye...hamboi makcik pakcik, senyum ke telinga nampak...tahniah le ye pada yang dapat keputusan cemerlang...yang tak dapat tu jangan sedih-sedih...nyerongen sikit macam PU Yeop dalam Pencetus Ummah tu...hehe

Teman tak de anak amik PMR tahun ni...tahun lepas ader le...teringat le masa amik result tu...berdebor tak henggat...tak nyenyak tido kome weh...memang tak harap sangat sebab anak teman tu sakit...dapat cuti sakit dari Hospial Raja Permaisuri Bainun 2 minggu...peksa PMR plak lagi 3 minggu...ader masa seminggu je lagi sebelum  PMR...memang rasa libang-libu mengenang saat tu...memang tawakal je le sebab dah nak dekat sangat exam...seminggu sebelum exam baru dapat antor dia balik asrama...tu pun dia tak dapat nak fokus sebab kesan ubat...masa tu cuma harap dia boleh jawab semua paper...

Apapun, semua tu dah berlalu...alhamdulillah, dengan doa dan solat hajat cikgu-cikgu dan warga SEMESTI, dapat le jugak dia result yang muah-muah..syukur teramat...so anak-anak & adik-adik semua, jangan gundah-gulana kalo tak dapat result yang cun...asalkan kita dah berusaha, yang lain tu kita serahkan pada yang lebih berkuasa...

Tahniah semua...teruskan perjuangan.... peace :D



 

Sari
Senyum pulak teman nengok kartun ni...macam betui je...apakata tambah gambo berdiri tu lagi :P


Sari


Aduhai...ader lagi yang nak naik ye...ajer pengsan le kalo rhope ini...udah dengornya tambang bas pulak nak naik...40% kome weh...tumpo-tumpo...

Kabo nya kalo Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) tak umumkan kenaikan baru hujung tahun ni, Persatuan-persatuan Bas Malaysia akan menaikkan tambang bas 40% bermula 1 Januari 2014..

Alasannya, kos operasi dah meningkat...maklum le, minyak naik, barang-barang lain pun ikut naik kan...hmmm, memang akan terkesan le ibubapa yang anak naik bas sekolah macam teman ni...Arghhhhh




Sari
Satu-satu naik nampaknya...tak tahu nak kata apa...boleh ke bantah? biasanya kita kena terima je tak kira setuju ke tak...aduhaiiii :0
Ni teman kopipes dari web arenakereta...dalam paper & tv pun dah kabo...huhu
lebuhraya
Kenaikan kadar tol yang dijangka berlaku tahun hadapan tidak dapat dielakkan memandangkan perkara itu terkandung dalam perjanjian konsesi antara kerajaan dan syarikat konsesi lebuh raya.
Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Abdul Wahid Omar berkata telah tiba masanya untuk kadar tol dinaikkan, memandangkan perjanjian konsesi menyatakan kadar itu perlu disemak dan dinaikkan pada 2011.
“Bagaimanapun kadar itu tidak dinaikkan dan kerajaan membelanjakan RM400 juta untuk membayar pampasan untuk mengekalkan kadar sedia ada, yang boleh digunakan untuk perkara lain.
“Telah tiba masanya untuk mengotakan perjanjan yang telah dipersetujui,” katanya kepada pemberita selepas menyampaikan hadiah pertandingan mewarna dan melukis sambutan ulang tahun ke-50 Bangunan Parlimen di dataran Parlimen di sini Sabtu.
Abdul Wahid juga memberitahu kenaikan itu pada tahun hadapan, dapat mengelakkan daripada berlakunya peningkatan secara mendadak yang lebih membebankan rakyat, apabila masa untuk menyemak semula kadar baharu tiba.
“Kenaikan tol juga bersikap adil pada pembayar cukai, kerana pampasan dibayar menggunakan wang cukai, sedangkan lebuh raya adalah laluan alternatif yang tidak semua pembayar cukai guna setiap hari,” katanya.
Desas-desus mengenai kenaikan tol bermula ekoran kenyataan Menteri Kerja Raya Datuk Fadillah Yusof bahawa terdapat semakan semula kadar tol pada tahun hadapan dari segi perjanjian antara kerajaan dengan syarikat konsesi lebuh raya.
Sebuah akhbar pula melaporkan kenaikan kadar itu dijangka berlaku antara 30 sen sehingga RM1, tetapi tidak menyatakan untuk jarak perjalanan sejauh mana.
Terdapat 13 lebuh raya yang terlibat dalam semakan semula kadar tol itu.
Terbaik!(0)Booo~(1)
Sari
Sumber : KOSMO

Hmmmm. riso plak baca muka depan KOSMO arini...macam-macam cara orang guna untuk kaut untung...tak pikir halal haram...kesian kat kita sebagai pengguna....mana nak check sumber tu dari mana kan....

Pasal minyak kitar semula ni, Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) dikatakan bimbang kalau-kalau minyak kitar semula yang dijual oleh pengusaha tiada lesen dah dicampur dengan minyak daripada dapur restoran-restoran tak halal... minyak recycle ni selalunya dijual pada peniaga pasar malam dengan harga murah ....

Dalam pada tu, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) memaklumkan minyak kitar semula yang diproses menggunakan minyak masak dari dapur restoran tak halal, HARAM digunakan oleh orang Islam...haaa..ini serius...

Harap pihak berkenaan dapat pantau dan laporkan pada pihak berkuasa...teman pun suka juga beli barang makan kat pasar malam...ayam rangka le, kopok lekor le...aduhaiii...kalo le minyaknya dah tak halal dan dah jadi darah daging, camana le dengan amalan kita kannnnn...eiiii seriau weh :(


Sari

Sumber : SINAR HARIAN

Hmmmm...tak terkata nengok gambor baby ni...udah makin melampau...idak ader perasaan kesian ke, sayang ke dah...apa le baby ni tau...dah le kena tinggal gitu je...idak plak berlapik apa-apa...ishhhh, teman nengok pun udah nak menitik ayor mata...geram...sedih...adoiiii, tak tau nak kata apa...dah jadi menda biasa plak kes-kes cenggini....nauzubillah...

Kome baca le kisahnya kat SINI

Teman tak gamak nak menulih...kang macam-macam teman merepek...
Apapun, alhamdulillah baby girl ni selamat...dah bawak ke Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) Ipoh....sama-sama le kita doakan yang terbaik untuk amanah yang tak ternilai ni...aminnnn




Sari
Udah musim deroyan ye kome...bila ingat deroyan,ingat le tempoyak...bila nengok tempoyak terbayang le plak ikan patin...
Sebut ikan patin plak opkoz ramai yang tau ikan patin negeri Pahang yang paling best...
Cuma simpati sesangat kat orang-orang Pahang yang terlibat dengan banjir...memang teruk musibah kali ni untuk negeri Pahang...harapnya bencana akan segera pulih...aminnn
Haa..berbalik pada deroyan.. teman ni aje gemor bebenor dengan tempoyak...tak kisah le masak camana pun...dengor orang citer masak tempoyak pun udah terlior-lior rasanya...cuma yang teman tak terlior bila orang cakap pasal deroyan...sebabnya iolsss tak makan deroyan kome oiii...memang selalu kena gelak plus kena kutuk sebab makan deroyan busuk (tempoyak) tapi tak makan deroyan elok...ater nak buat camana...agaknya masa teman kecik-kecik dulu udah jenuh makan deroyan sampai muntah monggek...tu yang dah besor dah tak boleh masuk ke tekak kot...
Tak pe-tak pe...ni saja nak kabo yang arini teman masak tempoyak ikan patin...kat opis lagi udah terbayang-bayang menu ni...balik je umah pung pang pung pang le kat dapor...tak sabor nak makan weh...errr, kalo citer cenggini kira selfie jugak ke? haha
Ishh, cakap banyak pun tak guna...meh jemput makan...bismillah...
#sayasukatempoyaklajulaju

Sari
Dah reda ke musim crunchy almond/florentine cookies kome? kalo camtu moh kita layan Mars Bar ni plak...sedap dan senang bebeno nak buatnya...ala-ala kek batik gitu...nyamnyamnyam :D