Sari
Korang ingat x entri saya pd 10 nov lps? psl ziarah yg sakit? ble flash back kat SINI
Semlm dpt sms dari kwn opis..suami pd kwn saya tu dah kembali ke rahmatullah lebih kurang jam 5 ptg..

Pagi tadi saya berkesempatan menziarah dgn kwn2 lain..agak lewat sbb jenazah dah dikebumikan..saya pun xtau di mana rumahnya..pegi pun ikut sms direction kwn yg tau..mmg berpusing 3-4 kali kat kawasan tu..alhamdulillah jumpa jugak akhirnya...

Mendengar luahan seorg isteri yg kematian suami mmg mengharukan..biasalah dgn soalan2 org2 yg bertandang..nk tau kronologi secara detail..sekadar mendengar apalah sangat jika dibandingkan dgn yg mengalami..walau ada airmata yg bersisa di tubir mata, saya tau kwn saya tu kuat dan tabah orangnya..mungkin puas kerana dpt berbakti di sepjg arwah sakit dlm tempoh 3 bulan, dpt menghabiskan hujung2 masa yg sedikit itu dgn sentiasa bersama tanpa culas walau sehari..

Sesungguhnya masa itu nyawa..bukan emas lagi..sering kita rasa betapa cepatnya masa berlalu tapi sering juga kita hanya menoleh ke belakang melihat jejak2 masa yg kita tinggalkan..terkadang bertanya sendiri anehnya perjalanan masa..

Pada Su, tenangkan hatimu, ingatlah kata2 cinta dan azimat yg dipesankan..bersabarlah dgn airmata dan kenangan indah yg bakal lahir hari demi hari menemanimu dan anak2..panjangkan doamu dan anak2 agar rahmat Allah sentiasa menerangi dia di sana..

Hanya al-fatihah yg mampu kami titipkan kerana kematian bukan pengakhirannya..ianya adalah permulaan kpd hidup yg tidak akan mati lagi..

Labels: | edit post
4 Responses
  1. Ummi Hanie Says:

    innalillah...

    kita semua jua akn kmbali pdNYA satu hr nnti..moga2 dpt p'akhiran yg baik..amin!


  2. Pija Madzlan Says:

    Mmm..tidak tergamak rasanya untuk membayangkan tinggal sendirian...apatah pula kalau benar2 kehilangan :(


  3. Sari Says:

    betul tu ummihanie, moga2, aminn


  4. Sari Says:

    tu la Pija, rasa xnak membayangkannya..huhu


Post a Comment

pecah kaca pecah cermin,dah baca boleh la komen, cakpung cakpung